Framtidens tandläkare MyDentist öppnar sin första klinik i Västerås – ska bli största tandvårdskedjan i Norden

MyDentist öppnar sin första tandklinik på bästa detaljhandelsläge mitt i centrala Västerås i augusti och målet är redan satt.
– Vi ska ha 50 kliniker i Sverige inom fem år och på sikt ska vi bli största tandvårdskedjan i Norden, säger Fredrik Wistrand vd på MyDentist.

Bakom det nya konceptet, MyDentist, står Fredrik Wistrand och Per Jansson. Fredrik Wistrand var tidigare vd och koncernchef på optikkedjan Smarteyes från att de hade tre butiker till att kedjan omsatte 500 miljoner kronor. Nu ska han göra samma resa igen fast denna gång inom tandvårdsbranschen.

MyDentist ska revolutionera kundupplevelsen inom tandvård och man är nu i full gång med att hitta regionens allra bästa personal till den nya kliniken och finputsar på inredning och utrustning. Kundupplevelsen ska ligga i fokus i allt som görs, vilket ska ge marknadens nöjdaste kunder. MyDentist ska till skillnad från branschens övriga aktörer marknadsföra sig och bli branschens starkaste varumärke som levererar högsta kvalité.
– Det här ska bli fantastiskt spännande och roligt. Vi har hittat en bransch som går att utveckla på så många sätt. Det mest synliga är att vi flyttar ner tandvårdsklinikerna från tredje våningen på en tvärgata till butiksplan i trippel-A-läge. Men vi kommer vidareutveckla många fler saker i branschen med fokus på kunden, säger Fredrik Wistrand.

Med tillgänglighet, den senaste tekniken inom tandvård och med erfarenheter och teknik från andra branscher ska MyDentist ge kunden en tandvårdsupplevelse av högsta kvalité som de aldrig upplevt tidigare. Samtidigt ska den ”årliga” kontrollen lyftas till en snabb, enkel och en mindre klinisk upplevelse utan att göra avkall på kvalitén. Tack vare attraktiva lägen kommer dessutom klinikerna att synas och kännas välkomnande att gå in i.

– Vi kommer att erbjuda en miljö som är trygg, modern och tillgänglig för våra kunder men inte minst för vår personal och vi kommer stå för ett kundbemötande och service som branschen ännu inte sett skymten av, säger Fredrik Wistrand.

Anders Ekhammar, presskontakt och bilder för fri publikation kontakta: tfn 0707-46 25 79