Linköping får nu tandvård de aldrig sett tidigare – MyDentist öppnar klinik där allt är för patientens bästa

Den 24 januari öppnar MyDentist sin sjätte klinik. Den här gången är det Linköpingsborna som ska kunna få tandvård som är helt fokuserad på att ge patienten bästa möjliga behandling i en miljö helt unik för dentalbranschen.
– Vi vill ge våra patienter en upplevelse de aldrig tidigare upplevt när de går till tandläkaren, säger Fredrik Wistrand, vd och grundare av MyDentist.

Med sena öppettider på vardagarna och helgöppet ska MyDentist visa att det går att erbjuda tandvård där patienten är i fokus. Miljön liknar mer ett spa än en traditionell tandvårdsklinik och hos MyDentist kan man exempelvis titta på TV under behandlingen. Med en ny teknik har MyDentist till och med tagit bort den obehagliga lukten som annars är tydlig hos vanliga tandläkare.
– Vi försöker tänka på allt för att göra det så trevligt och behagligt som möjligt för våra kunder. Det ska vara enkelt och trevligt att gå till tandläkaren och man ska känna sig trygg i att man får rätt behandling till rätt pris. Därför följer vi även Försäkringskassans referensprislista. Det går utmärkt att erbjuda högkvalitativ och bra tandvård i trevliga lokaler i centrala butikslägen till de låga priser som rekommenderas – det handlar om att våga se det ur patientens synvinkel och vad de uppskattar, säger Fredrik Wistrand.

– Det ska bli oerhört spännande att få vara med att starta en helt ny klinik i Linköping där vi letat länge efter rätt förutsättningar för att bidra till MyDentist resa att bli störst i Norden. Det här är något som jag personligen har längtat efter i vår bransch och jag är helt säker på att våra patienter kommer att se tandläkarbesöket på ett helt nytt sätt när de kommer till oss, säger Hawazen Al-Talakani, tandhygienist på den nya kliniken i Linköping.

Under lanseringsperioden i Linköping kommer MyDentist erbjuda alla över 23 år gratis tandkontroll vilket är en komplett undersökning inklusive röntgenbilder (eventuellt innestående ATB* används) – ordinarie pris 845 kr.
– Vi gör det för att så många som möjligt ska ta chansen att uppleva en ny typ av tandvård. Det är inte så ofta man byter tandläkare i sitt liv, kanske vid en flytt eller om man är väldigt missnöjd med sin tandläkare. Därför erbjuder vi ett enkelt skäl till att testa. Gillar man oss så kanske man stannar och fortsätter låta oss ta hand om ens tänder, men det finns inga krav på fortsatta behandlingar, säger Fredrik Wistrand.

MyDentist öppnar kliniken på S:t Larsgatan 33 mitt i centrala Linköping. Det är MyDentist sjätte klinik i Sverige och med den fortsätter resan att bli Nordens största tandvårdsklinik.
– Jag är oerhört glad och stolt över att vi nu öppnar ytterligare en klinik. Linköping har varit högt uppe på önskelistan över städer vi vill öppna i sedan vi startade för två och ett halvt år sedan så det känns fantastiskt att nu kunna öppna dörrarna, avslutar Fredrik Wistrand.

* ATB – allmänt tandvårdsbidrag.

Taggar:

Citat

Vi försöker tänka på allt för att göra det så trevligt och behagligt som möjligt för våra kunder. Det ska vara enkelt och trevligt att gå till tandläkaren och man ska känna sig trygg i att man får rätt behandling till rätt pris. Därför följer vi även Försäkringskassans referensprislista. Det går utmärkt att erbjuda högkvalitativ och bra tandvård i trevliga lokaler i centrala butikslägen till de låga priser som rekommenderas – det handlar om att våga se det ur patienten synvinkel och vad de uppskattar.
Fredrik Wistrand, vd och grundare MyDentist