MyDentist ökar med 400 procent under 2018

Under 2018 ökade MyDentist omsättningen med över 400 procent, från 17 MSEK (2017) till 70 MSEK (2018). En utveckling som går i linje med de kliniker som öppnades under året och den patienttillströmning som det resulterade i.
– Vi öppnade tre kliniker under 2018 och gick från 12 000 patienter 2017 till 31 000 patienter 2018. Med den här utvecklingen kommer vi nå vårt mål att bli Nordens största tandvårdskedja, säger Fredrik Wistrand, vd och grundare av MyDentist.

MyDentists framgång bygger på konceptet att erbjuda professionell tandvård i attraktiv miljö när människor har tid att gå till tandläkaren. Med den senaste tekniken är MyDentist i framkant och kan ge bästa möjliga behandling. Detta tillsammans med en transparent högkvalitativ tandvård där kunden känner till kostnaderna har gjort att MyDentist fyrdubblat omsättningen 2018.
– Det är med stolthet vi kan konstatera att MyDentist fortsätter att utvecklas och expandera. Vi har en tydlig plan att bli Nordens största tandvårdskedja och för att lyckas förutsätter det att vi har en hög expansionstakt samtidigt som vi lägger ett stort fokus på våra medarbetare. Det ska vara roligt och utvecklande att arbeta hos oss. I den fas som vi nu är i finns alla möjligheter för alla våra medarbetare att vara med i utvecklingen av en hel bransch, säger Fredrik Wistrand.

MyDentists kliniker ligger alltid på gatuplan i centrala lägen där människor dagligen rör sig och det första man möts av är den unika tandvårdsbutiken.
– Det viktigaste är att patienterna får en bra upplevelse när de besöker oss. Därför har vi till exempel tagit bort den vanligtvis obehagliga tandläkarlukten och istället lagt till en svag lavendeldoft på klinikerna. Vi följer alltid Försäkringskassans referensprislista, allt för att vara så transparenta som möjligt och ge våra patienter bästa möjliga tandvård. Det kan vi göra tack vare att vi ständigt utvecklar våra arbetsmetoder och uppdaterar oss med den senaste tekniken, säger Fredrik Wistrand.

Det viktigaste är att patienterna får en bra upplevelse när de besöker oss. Därför har vi till exempel tagit bort den vanligtvis obehagliga tandläkarlukten och istället lagt till en svag lavendeldoft på klinikerna. Vi följer alltid Försäkringskassans referensprislista, allt för att vara så transparenta som möjligt och ge våra patienter bästa möjliga tandvård. Det kan vi göra tack vare att vi ständigt utvecklar våra arbetsmetoder och uppdaterar oss med den senaste tekniken.
Fredrik Wistrand, grundare och vd för MyDentist