MyDentist övertar välrenommerad klinik i Västerås

MyDentist, fortsätter sin resa mot att bli Nordens största tandvårdskedja genom ett kompletteringsförvärv i Västerås. MyDentist lanserade sitt koncept i Västerås under hösten 2016 och efterfrågan har varit mycket stor. För att möta efterfrågan förvärvar nu MyDentist en etablerad och välrenommerad tandläkarklinik i Västerås.
Förvärvet innebär att samtlig personal inklusive tandläkarna Marie Berglöf och Anders Lundell börjar arbeta i MyDentist moderna lokaler på Vasagatan 20 från och med september.

– Vi är naturligtvis mycket glada över att Marie och Anders har valt oss. De är två mycket skickliga tandläkare med lång erfarenhet. Det ligger helt i vår strategi att ta över välfungerande verksamheter med duktig personal och med ett bra patientregister. Med det kan vi fortsätta vår expansion i den takt vi planerar och garantera en hög kvalitet, säger Fredrik Wistrand vd på MyDentist.

För Marie och Anders var det här en mycket bra lösning när de såg över sina fortsatta karriärer och hur de ville ha det i framtiden.
– Vi såg möjligheten att flytta in i riktigt fina och fräscha lokaler med den senaste utrustningen och vi kan nu erbjudande våra patienter längre öppettider och en större organisation med alla fördelar det för med sig. Vi har själva drivit vår klinik i närmare 30 år och det känns faktiskt skönt att låta MyDentist ta över allt som rör administration, investeringar och annat praktiskt som ingår när man driver en egen verksamhet. Nu kan jag och Marie fokusera på att ta hand om våra patienter och se till att de får bästa möjliga tandvård tillsammans med MyDentist, säger Anders Lundell.

MyDentist vill förändra tandvårdsbranschen genom ett tydligt koncept där man ska erbjuda kunderna en förbättrad tandhälsa på ett lättillgängligt och enkelt sätt med hög kvalité. Detta gör MyDentist bland annat genom professionella behandlingar, hög service, drop-in-tider och öppettider på kvällar och helger på bästa detaljhandelsläge. Man har även Sveriges största tandvårdsbutik med allt inom tandvård i anslutning till kliniken. Ett koncept som svensk tandvård inte har sett tidigare. MyDentist mål är tydligt och bolaget följer sin plan.
– Vi fokuserar tillsvidare på Sverige där vi nu kommer öka etableringstaketen under hösten genom minst tre nyetableringar där vi gärna förvärvar existerande tandkliniker för att säkerställa en hög expansionstakt med hög kvalitet, säger Fredrik Wistrand.

Bakom det nya konceptet, MyDentist, står Fredrik Wistrand och Per Jansson. Fredrik Wistrand var tidigare vd och koncernchef på optikkedjan Smarteyes, som under hans ledning gick från en omsättning på 10 till 500 miljoner kronor.

www.mydentist.se

Vi fokuserar tillsvidare på Sverige där vi nu kommer öka etableringstakten under hösten genom minst tre nyetableringar där vi gärna förvärvar existerande tandkliniker för att säkerställa en hög expansionstakt med hög kvalitet.
Fredrik Wistrand