Tobias Perdahl från Doktor24 till MyDentist styrelse ”Talanger är branschens utmaning och där är MyDentist starka”

MyDentist, en av Sveriges mest expansiva tandvårdskedjor, fyller nu på ytterligare i sin styrelse med grundaren av Doktor24, Tobias Perdahl. Med Tobias får MyDentist tillgång till lång erfarenhet av digitalisering inom vård och hälsa, men också kunskap om utmaningarna för snabb expansion i branschen.

– Jag känner mig övertygad om att MyDentist kommer lyckas i sin ambition att bli den ledande tandvårdsaktören i Norden. De ser utmaningarna och arbetar stenhårt för att skapa möjligheter av dem och har redan kommit riktigt långt. Talanger är alltid svåra att hitta, men det är avgörande för att få ett bolag att växa framgångsrikt. Där arbetar MyDentist mycket medvetet och fokuserat och är redan framgångsrika. Därför vill jag vara med på den här resan och dela med mig av min kunskap inom vård och hälsa, digitalisering och att växa snabbt på den nordiska marknaden, säger Tobias Perdahl ny styrelseledamot på MyDentist.

HR-experten Hanna Bergfäldt tog en styrelseplats hos MyDentist i somras och nu är det dags att fortsätta att stärka styrelsen. Tobias Perdahl arbetar idag mestadels med den europeiska expansionen av Doktor24s teknikleveranser av Platform24. Han var med och grundade Doktor24, som bara ett par år har blivit en av Sveriges ledande digitala vårdgivare, och han har haft många ledande positioner inom bolaget.
– Vi är mycket glada över att Tobias vill vara med i vår styrelse och på resan att bli Nordens ledande dentalkedja. Han har en erfarenhet som är helt unik och vi kommer att lära oss mycket inte minst om hur vi ska fortsätta vår digitalisering. Men också hur vi ska tänka när vi nu står inför en stark expansion. Vi vet att människorna är de som gör bolaget och den styrelse som vi nu har är oerhört stark precis som hela vår organisation, säger Henrik Johansson, styrelseordförande på MyDentist.

Tobias ser många styrkor hos MyDentist och utmaningarna som finns i branschen ser han som möjligheter för bolaget.

– MyDentist är ett modernt bolag i en konservativ bransch. Att börja helt från början och inte ha med sig gamla sanningar är många gånger en otroligt bra startpunkt. I det läge som MyDentist nu är i med en intensiv uppskalning är det viktigt att vara uppmärksam på att behålla och arbeta med företagskulturen samt fortsätta att rekrytera in talanger. Att vi dessutom har ett uttalat mål att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen gör att vi måste ta rätt beslut både utifrån kunden och våra medarbetare, något som jag ser borgar för att MyDentist resa kommer bli mycket framgångsrik, säger Tobias Perdahl.

Fredrik Wistrand, vd på MyDentist, tfn +46 (0)70 723 27 27
Anders Ekhammar, pressansvarig på MyDentist, tfn +46 (0)70 746 25 79 alt. anders.ekhammar@perspective.se

www.mydentist.se

Snabbfakta

Jag känner mig övertygad om att MyDentist kommer lyckas i sin ambition att bli den ledande tandvårdsaktören i Norden. De ser utmaningarna och arbetar stenhårt för att skapa möjligheter av dem och har redan kommit riktigt långt. Talanger är alltid svåra att hitta, men det är avgörande för att få ett bolag att växa framgångsrikt. Där arbetar MyDentist mycket medvetet och fokuserat och är redan framgångsrika. Därför vill jag vara med på den här resan och dela med mig av min kunskap inom vård och hälsa, digitalisering och att växa snabbt på den nordiska marknaden.
Tobias Perdahl ny styrelseledamot på MyDentist
Vi är mycket glada över att Tobias vill vara med i vår styrelse och på resan att bli Nordens ledande dentalkedja. Han har en erfarenhet som är helt unik och vi kommer att lära oss mycket inte minst om hur vi ska fortsätta vår digitalisering. Men också hur vi ska tänka när vi nu står inför en stark expansion. Vi vet att människorna är de som gör bolaget och den styrelse som vi nu har är oerhört stark precis som hela vår organisation.
Henrik Johansson, styrelseordförande på MyDentist
MyDentist är ett modernt bolag i en konservativ bransch. Att börja helt från början och inte ha med sig gamla sanningar är många gånger en otroligt bra startpunkt. I det läge som MyDentist nu är i med en intensiv uppskalning är det viktigt att vara uppmärksam på att behålla och arbeta med företagskulturen samt fortsätta att rekrytera in talanger. Att vi dessutom har ett uttalat mål att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen gör att vi måste ta rätt beslut både utifrån kunden och våra medarbetare, något som jag ser borgar för att MyDentist resa kommer bli mycket framgångsrik.
Tobias Perdahl