Slutbetalning för förvärvet av MyFirstApp Group S AB

Stockholm - 22 Juli 2024

MyFirstApp Sweden AB meddelar idag att slutbetalningen för förvärvet av MyFirstApp Group AB har fastställts. Betalningen kommer att ske genom utfärdandet av aktier till ett värde av 90 000 SEK, beräknat på det volymvägda genomsnittspriset (VWAP) över 30 dagar mellan den 4 juni och den 19 juli 2024. Priset per aktie beräknas till 2,10 SEK och antalet nya aktier uppgår till 42 857 stycken.

Antal aktier efter emission: 4 452 156 st.
Aktiekapital efter emissionen: 616 761,890 SEK.

"Vi är glada att kunna meddela att slutbetalningen för förvärvet av MyFirstApp Group nu är fastställd. Det är glädjande att vi tillsammans med säljarna har hållit en god relation under åren och att vi ser fram emot att fortsätta arbeta ihop och bibehålla denna positiva relation," säger Jesper Nord, VD för MyFirstApp Sweden AB. "Vi kommer att fortsätta vårt gemensamma arbete för att utveckla koncernens olika plattformar och marknadsområden."

Jesper Nord, VD MyFirstApp Sweden AB (publ)

MyFirstApp koncernen är ett edtech-bolag som erbjuder ett brett utbud av pedagogiska spel och applikationer genom våra varumärken Evolear, 10Monkeys, TalesTime och MyFirstApp världen över. Vårt engagemang är att främja barns lärande och utveckling inom områden som matematik, språk och kognitiva färdigheter, genom att tillhandahålla roliga och interaktiva verktyg anpassade för olika åldrar och utvecklingsstadier