MyGizmo antaget av LEAD - Sverigeledande inom start-up rådgivning

Report this content

MyGizmo AB, portföljbolaget till Thard Development AB, har antagits till en av Sveriges ledande företagsinkubator, LEAD. Detta ger ytterligare bättre förutsättningar för bolaget att utvecklas snabbare och säkrare. Det rådde hård konkurrens för att få platsen inom LEAD som tilldelades MyGizmo.

MyGizmo verkar för att digitalisera hantverksbranschen och har idag över 150 användare av sin plattform för projektuppfölning- och tidrapportering. Företaget växer snabbt, och får nu förutom stöd från Thard Development, också guidning av företagsinkubatorn LEAD, som idag är Sverigeledande inom start-up rådgivning. LEAD antar nyetablerade teknologibolag med med stort potential för tillväxt på ett treårsprogram. Thomas Thard, som idag sitter som styrelseordförande i MyGizmo uttrycker stort nöje för antagningen till företagsinkubatorn.

- Det är en fin bekräftelse på att MyGizmo är rätt ute då LEAD ser samma potential i bolaget som vi gör. Nu är målet att på ett fokuserad och strukturerad sätt fortsätta stödja bolaget, så vi kan försätta den goda trend vi nu ser i antal nöjda användare, säger Thomas Thard

Thomas Thard | Thard Development AB

0708-923737 | thomas.thard@thard.se

Om Thard Development AB

Med över 30 års erfarenhet av strategisk affärs- och företagsutveckling i norden, har Thard Development skapat sig ett brett  kunnande inom att starta, driva och utveckla nya affärsidéer och bolag. Thard Development är idag ett investeringsbolag, som genom ett aktivt ägarskap har som mål att långsiktigt bygga solida och lönsamma bolag med bas på den nordiska marknaden.

Om MyGizmo;

Genom sin användarvänliga projekthanteringssystemet- och samarbetsplattform, gör MyGizmo pappersarbetet mer effektivt och roligare för små- och medelstora bolag inom tjänstesektorn. MyGizmo ger småföretagare översikt och kontroll över sin verksamhet med högre kvalitet för båda bolaget och kunden.

Taggar: