Myresjökök släpper 16 nya luckmodeller

Report this content

Myresjökök har under sin 60-åriga historia inrett svenska hem. Som en av de ledande leverantörerna till byggindustrin, levererar det småländska företaget varje år 15 000 Myresjökök. Företaget byter nu köksstandard och lanserar samtidigt 16 nya luckmodeller.

Myresjökök har genom åren blivit synonymt med bra svensk kvalitet till rimliga priser. Det småländska företaget vill nu vara mer tillgängligt för svenskarna. De har tagit fram en ny katalog och en ny funktion på hemsidan för att inspirera den medvetna konsumenten. - Svenskarna blir mer och mer intresserade av inredning och kunniga i ämnet, och vi ser potentialen i det. Vi lyssnar på människor för att utveckla våra produkter, och erbjuder kök att leva och trivas i, berättar Mikael Ek, marknadsstabschef på Myresjökök. För att inspirera privatpersoner och möta de behov som krävs för det egna hushållet, har en lättmanövrerad funktion på hemsidan skapats där man kan leka inredningsarkitekt och själv designa sitt eget kök. Man kan blanda olika stilar och modeller, för att göra sitt kök personligt och unikt. Myresjökök byter också skåpstandard och går över till samma standard som finns inom Nobia-koncernen. Det handlar om millimetrar, men aldrig tidigare har en så liten omställning betytt så mycket. Ett bredare utbud av köksluckor har tagits fram, förändringar i sortimentet kan genomföras snabbare och priserna till slutkonsument hålls nere vilket gör Myresjökök ännu mer attraktivt för den privata marknaden. I årets katalog presenteras 16 nya luckmodeller. Myresjökök erbjuder köksmodeller för alla smaker och behov: allt från moderna kök med släta luckor, strama linjer och ett kubistiskt formspråk, till klassiska kök som inspireras av legendariska formgivare som Jacobsen, Earnes och Mathsson, men även lantliga kök med en romantisk och varm tidslös charm. Bland årets lucknyheter finns Frösö, Djursholm, Grinda, Hanö, Läckö, Utö, Värmdö och Ven.

Taggar: