Nya kökstrender- Myresjökök satsar på trendfärger i nya kökssortimentet

Report this content

Nu kommer de mer personliga, vågade och modiga köken. Myresjökök har tillsammans med Note Design Studio tagit fram ett helt nytt färgsprakande sortiment av köksluckor i tre starka, varma och trendriktiga färger. Aspekt Trend är namnet och finns i trendfärgerna Havanna-grönt, Valencia-gult och Miami-lila.

Susanna Wåhlin på Note Design Studio är inredningsarkitekten som varit med och arbetat fram Myresjököks nya satsning och hon har koll på trender:

- Nu vågar även vi svenskar gå längre än bara en fondvägg i köket. Vi ser en tydlig trend inom kök att man vågar satsa på färg men även att man vill och vågar inreda köket mer personligt. Vi blir alltmer individualistiska och alltmer intresserade av inredning, inte minst vi svenskar. Samtidigt plockar vi gärna upp influenser från andra platser, via media eller resor.

Myresjököks nya satsning, Aspekt Trend, har vuxit fram ur inspiration från några av våra mest intressanta kosmopoler. Valencias varma klara gula, Miamis mörklila som för tankarna till Art Deco och den starkt gröna som inspirerats av Havannas starka färger i inredning och på hus.

-De nya färgerna i Myresjököks Aspekt Trend speglar den nya trenden. Alla tre färger ger ett tydligt statement och fungerar som en kraftfull bas med sina varma, rena toner. De fungerar också bra året om, även i vårt kallare ljus här i Norden, säger Mikael Ek, marknadschef på Myresjökök.

De flesta vill ha ett kök som är varmt och gemytligt.

-Kroppen fungerar så att varma färger gör att vi känner oss varmare i kroppen och man blir faktiskt mer hungrig av varma än kalla färger, avslutar Susanna Wåhlin.

Trend Aspekt finns till försäljning hos samtliga Myresjököks återförsäljare från 1 februari 2012. Luckan Aspekt är en av Myresjököks storsäljare och är en målad slät MDF med rak kant. Prisexempel för en lucka i storleken 396x700 mm är 780 kr.Ytterligare nyheter inom serien Aspekt är två nya efterfrågade kulörer, dels ljusgrå och dels mörkgrå. Båda blir nu standardkulörer. Dessutom släpper Myresjökök även två helt nya modeller, kallade Orust och Aspö. Och slutligen erbjuds nu även Ramsö luckan i den nya ljusgrå kulören. Allt om detta och mer därtill hittar ni på www.myresjokok.se

För mer information kontakta:

Mikael Ek, marknadschef på Myresjökök Tel: 070-305 57 62, E-post: mikael.ek@myresjokok.se

För bilder kontakta:

Renée Nilsson, Myresjökök, Tel: 0476 – 557 16, E-post: renee.nilsson@myresjokok.se

Myresjökök

Myresjökök ingår idag i Europas största kökskoncern, Nobia, som omsätter strax över 16 miljarder kronor. Svenskheten i design och kvalitet är fundamental, samtidigt som den internationella företagsmiljön gör att verksamheten tidigt nås av influenser från kontinenten. Myresjökök är den tredje största samarbetspartnern till svensk bygghandel och marknadsledande leverantör för svenskt flerbostadsbyggande. Företaget startades 1946 i Älmhult där företaget fortfarande är placerat. Myresjökök levererar årligen över 15 000 nya Myresjökök till svenska hushåll.www.myresjokok.se

Taggar: