Empir Group AB byter namn till mySafety Group AB

30 oktober 2023

mySafety Group AB är det nya namnet på Empir Group AB. Extra bolagsstämman den 18 oktober 2023 beslutade om namnbytet och det nya företagsnamnet är nu registrerat vid Bolagsverket. Den noterade B-aktien kommer att handlas under det nya namnet mySafety Group B (kortnamn: SAFETY B) och de noterade teckningsoptionerna av serie 2022/2024 kommer handlas under namnet mySafety Group TO5 B (kortnamn: SAFETY TO5 B) från och med idag, den 30 oktober 2023.

B-aktiens kortnamn (ticker) vid Nasdaq Stockholm ändras från EMPIR B till SAFETY B. Kortnamnet (tickern) för Bolagets teckningsoptioner av serie 2022/2024 ändras från EMPIR TO5 B till SAFETY TO5 B. Första dag för handel med aktiernas och teckningsoptionernas nya kortnamn (tickers) är idag den 30 oktober 2023.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 08.45 CET den 30 oktober 2023.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B och B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – se www.empir.se (kommer under nästa vecka nås via investor.mysafety.se).