Kommuniké från extra bolagsstämma i Empir Group AB

Empir Group AB har idag, den 21 februari 2022, hållit extra bolagsstämma. Extra bolagsstämman fattade följande beslut.

Extra bolagsstämman beslutade att styrelsen ska erhålla ett sammanlagt styrelsearvode om 780 000 kronor, varav styrelseordföranden ska erhålla 300 000 kronor och övriga styrelseledamöter ska erhålla 120 000 kronor vardera. Arvodet ska utgå proportionerligt i förhållande till hur stor del av mandatperioden som respektive styrelseledamot innehaft uppdraget.

Extra bolagsstämman beslutade att omvälja Bengt Lindström, Margareta Strandbacke och Fredrik Crafoord som styrelseledamöter samt nyvälja Marcus Pettersson och Daniel Vargö som styrelseledamöter, samtliga för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Beslutades vidare att omvälja Margareta Strandbacke som styrelseordförande för tiden intill slutet av nästa årsstämma.

Empir Group AB

Lars Save

Frågor till Lars, 070 590 18 22

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 21 februari 2022 kl. 15.30 CET.

Om Empir Group AB

Empir Group AB är en koncern bestående av ett självständigt intressebolag, Nodebis Applications AB

(publ), som bedriver verksamhet inom digitaliseringsprocesser, applikationsutveckling för en

specifik marknad eller funktion. Med närvaro i Stockholm och Göteborg. Empir Groups B aktie är

sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap.