Kommuniké från extra bolagsstämma i Empir Group AB

Empir Group AB (”Bolaget”) har idag, den 6 oktober 2022, hållit extra bolagsstämma. Extra bolagsstämman fattade följande beslut.

Kontantutdelning

Extra bolagsstämman beslutade om utdelning med 1 krona per aktie. Avstämningsdag för kontantutdelningen är den 10 oktober 2022. Utdelningen beräknas sändas ut genom Euroclear Sweden AB:s försorg den 13 oktober 2022.

Styrelse och styrelsearvode

Extra bolagsstämman beslutade att styrelseordföranden ska erhålla 300 000 kronor och övriga styrelseledamöter ska erhålla 150 000 kronor vardera. Arvodet ska utgå proportionerligt i förhållande till hur stor del av mandatperioden som respektive styrelseledamot innehaft uppdraget.

Extra bolagsstämman beslutade att omvälja Fredrik Crafoord, Marcus Pettersson och Daniel Vargö som styrelseledamöter samt nyvälja Henrik Stenström som styrelseledamot, samtliga för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Beslutades vidare att omvälja Fredrik Crafoord som styrelseordförande för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Mer information om styrelseledamöterna återfinns på Bolagets webbplats, www.empir.se.

Empir Group AB

Marcus Pettersson, VD

Frågor till Marcus 073 029 99 01

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 oktober 2022 kl. 11.30 CEST.