Glamour, couture à la Lars Wallin och modelljakt med Elite Model

Nacka Forums hyllning till höstmodet 2012

Nacka Forum hyllar höstmodet och bjuder sina besökare på couture och utvalt mode signerat Lars Wallin, chansen att bli modell med Elite Model och mycket mera under 17 glamorösa septemberdagar. Hyllningen smygstartade i fredags med en utställning på plats i Nacka Forum och avslutas med stor final söndagen den 30 september.

Nacka Forum har under hösten 2012 ett samarbete med couturedesignern Lars Wallin som dels har handplockat produkter från Nacka Forums butiker under epitetet ”Utvalt av Lars Wallin” och dels kommer låta en lycklig vinnare i höstens stora modetävling bli stolt ägare till en alldeles egen kreation signerad Lars Wallin, uppsydd efter vinnarens personliga önskemål och mått. Dessutom kommer Nacka Forum husera en utställning kallad ”A glimpse of Fashion Stories” bestående av några av Lars Wallins kreationer. För den som vill träffa designern kommer Lars Wallin vara på plats för signering av sin bok ”Lars Wallin Fashion Stories” torsdagen den 20 september klockan 17.00 – 19.30.

– Jag hoppas genom mina verk kunna inspirera besökare och jag ser fram emot att bidra till att drömmar blir verklighet i Nacka Forum, säger Lars Wallin.

– Vi är mycket stolta över det här samarbetet, säger Louise Bergqvist, centrumchef i Nacka Forum. Vi kommer att kunna erbjuda våra besökare mode på absolut toppnivå samtidigt som vi kan visa att våra egna butiker håller en hög modegrad då Lars själv har valt ut sina favoriter bland våra butiker.

Samarbetet med Lars Wallin är endast en del av höstens modesatsning i Nacka Forum. Under den avslutande helgen 28-30 september är det fullspäckat schema i modets tecken som på fredagen startar med en deltävling i modelltävlingen Elite Model Look i centrumet. Tävlingen har tidigare hittat toppmodeller som Cindy Crawford, Stephanie Seymour och Gisele Bündchen och nu satsar Elite Models på att hitta sin nästa toppmodell i Nacka Forum. Helgen fylls också med final i Lars Wallin-tävlingen, inspirerande modevisningar och artistuppträdanden och under söndagen är det barnen som står i fokus med bland annat modevisning och uppträdande av Nassim al Fakir.

Delta i tävlingen med chans att vinna en kreation signerad Lars Wallin via applikationen på Nacka Forums Facebooksida. För fullständigt program, mer information om utställningen och höstens mode, vänligen besök www.nackaforum.se och Facebook.

Louise Bergqvist, centrumchef Nacka Forum

Mobil: +46 (0) 73-662 35 18 eller e-post: louise.bergqvist@unibail-rodamco.com

Nacka Forum är det största köpcentrumet i området öster om Stockholms innerstad och rymmer 150 butiker, restauranger och caféer i fyra plan. Här finner du bland annat mode, inredning, teknik, restauranger och caféer. På 51 700 m2 ryms även matbutiker (Coop och Willys Hemma), systembolaget, apotek, bibliotek samt banker, sjukvård och mäklare. Nacka Forum har öppet 10–20 varje vardag, lördag 10–18 och söndag 11-18. Nacka Forum ägs och drivs av Unibail-Rodamco.