Kommentar från Näckebros styrelse

Kommentar från Näckebros styrelse Med anledning av Drotts offentliga bud från den 8 september på Näckebro gör Näckebros styrelse följande kommentar: "Drott delar uppenbarligen Näckebros syn att ett samgående mellan de båda bolagen är en industriellt riktig affär som kommer att skapa ett starkt bolag på den svenska fastighetsmarknaden. Beträffande Drotts kontantbud om 126 kr för varje Näckebro-aktie pekar analyser i marknaden på ett väsentligt högre värde. Vidare visar Näckebros halvårsrapport från den 13 augusti 1998 att det synliga egna kapitalet uppgår till 153 kr per aktie. Näckebros styrelse kommer att utvärdera Drotts bud med utgångspunkt från aktieägarnas intressen och kommer att anlita ledande extern expertis för värdering av Näckebro. Vi uppmanar uttryckligen Näckebros aktieägare att avvakta styrelsens utvärdering av Drotts bud. Efter förra veckans förvärv av aktier på termin i Drott motsvarande 44,6 procent av rösterna är Näckebro den röstmässigt största aktieägaren i Drott. För ytterligare information kontakta Jan Blomberg, styrelseordförande i Näckebro, tel 0652-220 90, 070-659 82 98 Lennart Schönning, VD i Näckebro, tel 08-412 19 01, 070-645 02 50