Preliminär omsättning för kvartal 2 2024 i NanoCaps industriverksamhet

Stockholm, 2024-07-09

NanoCap skriver för att ge en uppdatering av den preliminära omsättningen under det andra kvartalet 2024 för vårt dotterbolag inom industrisektorn. Under kvartalet uppgick den preliminära omsättningen till 8,6 MSEK (7,9 MSEK 2023). Tillväxten uppgick till cirka 9 procent för perioden, vilket resulterade i ett positivt resultat samt bidrog med ett positivt kassaflöde till koncernen.

Vi fortsätter arbetet i våra innehav, som under första halvåret kan anses framgångsrikt med tillväxt i flertalet innehav. Som beskrivs ovan har industridelen utvecklats positivt under perioden, med varje enskild månad resulterande i positivt resultat och tillväxt.

ir(at)nanocapgroup.com
www.nanocapgroup.com

NanoCap Group AB (publ)
NanoCap har som verksamhet att investera i tillväxtbolag, primärt onoterade, samt utveckla och lansera egna in-house projekt. Målet är att de bolag NanoCap investerar i inom en snar framtid ska organiseras och förberedas för notering. NanoCap har som mål att vara delaktiga i målbolagets affärs- och strategiutveckling.

NanoCap Group AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market. Amudova AB är NanoCap Group ABs Certified Adviser.
Tel: 08-546 017 58 E-mail: info@amudova.se.