Nanologica anställer ny Director of Clinical Management

Nanologica förstärker bolaget med Kia Bengtsson som Director of Clinical Management. Kia kommer närmast från en tjänst som ansvarig för den kliniska forskningen på Eurocine Vaccines och dessförinnan har hon arbetat i ledande befattningar inom läkemedelsutveckling på bolag som Ipsen, Melacure, AstraZeneca och SITS International.

Kia kommer i första hand driva Nanologicas egna kliniska studie inom gastropares och kommer även att ingå i ledningsgruppen.

”Att få in Kia i vårt team känns fantastiskt. Hon har helt rätt bakgrund och erfarenhet för att på ett bra sätt kunna driva vårt gastroparesprojekt samt den fortsatta kommersialiseringen av vår teknologiplattform”, säger Nanologicas vd Andreas Bhagwani.

Kia Bengtsson tillträder sin tjänst den 22 januari och ersätter Paulina Paszkiewicz som flyttar tillbaka till Tyskland för en ny tjänst.

Andreas Bhagwani, vd Nanologica
Tel: +46 70 316 17 02 eller e-post: andreas.bhagwani@nanologica.com

Om Nanologica AB (publ)
Nanologica arbetar med nanoteknik inom life science. Bolaget verkar inom två områden: drug delivery (läkemedelsformulering) och kromatografi, en teknik som används för rening och separation av molekyler, ex läkemedel. Nanologica utnyttjar sin unika materialkunskap inom nanoporös silika för att ge sina produkter unika egenskaper. Bolagets aktie (NICA) är listad för handel på Spotlight Stock Market. För ytterligare information, besök www.nanologica.com.