ANCESTRY.COM INC. FULLFÖLJER KÖPET AV SVENSKA GENLINE AB

Genline har för närvarande fler än 17 000 betalande medlemmar som har tillgång till 26 miljoner sidor digitaliserade kyrkböcker, som sträcker sig från 1600-talet till 1900-talet.

Budet från Ancestry.com accepterades av Genline Holding AB:s aktieägare 15 juli. Nu har Ancestry.com slutfört köpet av samtliga aktier i Genline för 53 miljoner kronor.

- Kombinationen av Ancestrys familj av webbsajter och Genline.se kommer att gynna alla släktforskare genom att de får tillgång till större mängder historiska dokument, samtidigt som vi får en större grupp användare av våra tjänster, säger Brett Bouchard, VD för Ancestry.com Inc. i Europa.
Om Ancestry.com Ancestry.com Inc. (Nasdaq: ACOM) är världens största släktforskningssajt, med över en miljon betalande kunder. Mer än 5 miljarder dokument har lagts in på sajten de senaste 13 åren. Släktforskare har skapat mer än 17 miljoner släktträd med fler än 1,7 miljarder namn. Ancestry.com har lokala sajter i nio länder, den största är www.ancestry.com.

Om Genline AB

Genline AB är Sveriges ledande företag inom släktforskning och hembygdsforskning. I samlingen av digitaliserade kyrkböcker finns över 26 miljoner sidor, daterade från 1600-talet fram till 1900-talet.

I Genline ingår också Familjeband.se, en webbaserad programvara för släktforskning, och Bygdeband, ett arkivsystem som gör det möjligt för lokala hembygdsföreningar att digitalisera sina arkiv. Framåtblickande uttalanden Detta pressmeddelande innehåller uttalanden om framtida händelser eller om våra framtida finansiella prestationer. Kända och okända risker, osäkerheter och andra faktorer kan innebära att våra resultat och vår verksamhet avviker från andemeningen i dessa uttalanden.
Bland annat finns uttalanden om vår kundbas, våra aktiviteter för att förbättra kundernas upplevelse, våra förväntningar på framtiden och våra tillväxtförväntningar. Eftersom dessa uttalanden påverkas av kända och okända risker och andra faktorer som ofta är utanför vår kontroll bör de inte läsas som utfästelser utan som prognoser och förhoppningar.
Ett antal faktorer som kan påverka våra resultat och aktiviteter och vår förmåga att fullfölja vår affärsstrategi finns listade under rubriken "Risk Factors" i vår årsredovisning för kalenderåret 2009.
För mer information:

Investerare: Media: Brainerd Communicators, Inc. Brainerd Communicators, Inc.
Corey Kinger Ray Yeung / Jo Anne Barrameda (212) 986-6667 (212) 986-6667 investorrelations@ancestry.com yeung@braincomm.com / barrameda@braincomm.com