Pressinbjudan Delta bygger broar över Atlanten – premiär för daglig flyglinje Stockholm-New York Delta Air Lines, AIR FRANCE och KLM önskar bjuda in dig till en pressfrukost den 26 maj klockan 08.30-10.00 i Hagarummet på Sheraton Hotel i Stockholm. Där berättar vi om samarbetet kring vår nya direktflyglinje Stockholm Arlanda-New York, John F Kennedy.
Med på pressträffen finns Frank Jahangir, biträdande försäljningschef för Delta Air Lines i Europa, Mellanöstern och Afrika och Noud Duyzings, Sverigechef för AIR FRANCE och KLM. Idag står hela flygindustrin inför viktiga utmaningar och framtiden för flera europeiska och skandinaviska flygbolag är idag inte helt säker. För Delta Air Lines är det viktigt att våga satsa offensivt för att fullfölja ambitionen att erbjuda komfortabelt resande till rimliga priser och säkerställa flygförbindelser över Atlanten för lång tid framöver.
Därför är vi nu stolta över att kunna presentera vår nya direktflyglinje Stockholm- New York, som vi hoppas kommer att bidra till att ytterligare förbättra svenska turisters möjligheter att kunna resa snabbt och bekvämt till New York och USA och även underlätta amerikaners möjligheter att turista i Sverige. Pressfrukosten kommer att hållas i amerikansk stil och platsen är Sheraton Hotel, i Stockholm. Föranmälan krävs, svara senast 21 maj. En amerikansk buffé kommer att serveras och Frank Carrico från USA: s ambassad kommer också att närvara.
Premiär för den dagliga förbindelsen Stockholm-New York blir den 28 maj.
Vi ser fram emot att ses och hoppas på din närvaro. Svara senast 24 maj på carl@medial.nu Med vänliga hälsningar, Delta Air Lines För ytterligare information, vänligen kontakta: Carl Danielsson Medial Kommunikation 07036-73 64 11 Carl@medial.nu