Webbinarium om kommande nationella riktlinjer för behandling av Obesitas

I samband med World Obesity Day den 4 mars uppmärksammar Navamedic, tillsammans med patientorganisationen HOBS samt branschföreningarna SFO & SFOK och ett antal aktörer inom industrin, Socialstyrelsens beslut att publicera riktlinjer för vård av obesitas.

Vi vänder oss till dig som har ett intresse inom obesitassjukvård eller är beslutsfattare inom sjukvårdsområdet, och önskar lära dig mer om det aktuella läget i Sverige samt vad Socialstyrelsens riktlinjearbete syftar till att förändra.

I webbinariet delar fyra olika föreläsare med sig av sina kunskaper, erfarenheter och tankar om vägen framåt:

• Joanna Uddén Hemmingsson
    Överläkare Obesitascentrum, Capio St Görans sjukhus, Ordförande SFO
  • Fanny Sellberg
    Vetenskaplig Rådgivare Socialstyrelsen
  • Jenny Vinglid
    Generalsekreterare Patientorganisationen HOBS
  • Torsten Olbers
    Professor Kirurgi Linköpings Universitet Ordförande SFOK

Länk för anmälan samt mer information: https://register.gotowebinar.com/register/393724531511429902

”Vi är väldigt glada kunna vara med och lyfta denna högaktuella fråga tillsammans med ledande aktörer och intresseorganisationer då vi alla målinriktat arbetar med att få upp obesitas på dagordningen för att ge patienter som är sjuka den vård de har rätt till.” säger Alexander Lidmejer, Commercial Director Specialty Pharma.

Webbinariet är kostnadsfritt. Samarbetskontrakt är upprättat mellan intresseorganisationer och industriparter.

För mer information, kontakta:
Åsa Renhult, Nordic Marketing Manager Rx

asa.renhult@navamedic.com

Om Navamedic
Navamedic ASA är ett nordiskt läkemedelsbolag som levererar högkvalitativa produkter till sjukhus och apotek. Vår ambition är att tillvarata patienters och konsumenters behov genom fördjupad expertis inom utvalda kategorier samt djupgående kunskaper om lokala förhållanden på varje marknad. Navamedic är verksamt i Norden, Baltikum och Benelux och har försäljningsrepresentation i Storbritannien och Grekland. Navamedic har sitt huvudkontor i Oslo och är noterat på Oslo-börsen (ticker: NAVA). För mer information, besök www.navamedic.com