Navian Tech AB avbryter förvärvsprocessen av Pepins Sweden AB.

Navian Tech AB meddelar idag att bolaget, i samförstånd med styrelsen i Pepins AB, avbryter transaktionen.

I juni månad tillkännagav Navian Tech AB sin avsikt att påbörja en process för att förvärva Pepins Sweden AB. Transaktionen hade ett antal villkor som ansågs nödvändiga för dess framgång.

Idag meddelar Navian Tech AB att bolaget, i samförstånd med styrelsen i Pepins AB, avbryter transaktionen. Parterna har nått en gemensam överenskommelse att om de väsentliga förutsättningarna för gemförandet av transaktionen inte har kunnat infrias.

Det svåra marknadsläget inte har gett tillräcklig utrymme och tid för att omstrukturera verksamheten till lönsamhet.

Denna utveckling innebär inte att Navian Tech AB avviker från sin långsiktiga vision för framtiden. Vi förblir övertygade om att sektorn har betydande potential för digitalisering, och kommer att fortsätta arbeta aktivt mot vårt mål att effektivisera fastighetsinvesteringar.

För ytterligare kommentarer, vänligen kontakta Navian Tech AB:

Sergey Kazachenko
E-post:sk@naviangroup.com

Tel: +46-72-3705065

-------------------------------------------------------------

Om Navian:

Navian Tech är den första digitala plattformen på marknaden som kopplar samman alla faserna i fastighetsutvecklings- och investeringsresan. Plattformen erbjuder de tjänster du behöver för att göra fastighetsinvesteringar och fastighetsutveckling enklare, mer effektivt och mer tillgängligt för alla.

Företagets vision är att öppna dörren till nya sätt att utveckla och investera i fastigheter för privata och institutionella investerare, små och mellanstora utvecklare samt andra inom fastighetstjänster och teknikleverantörer. Navian Tech grundades i Sverige och är numera också verksamt i Storbritannien.