PropTech bolaget Navian plockar in 28 miljoner via en nyemission

Navian Tech meddelar idag att bolaget har lyckats stänga en kapitalrunda på 28 miljoner med flera några välkända investerare på ägarlistan.

En av de nya ägare, ett svenskt investeringsbolag som önskar vara anonymt för tillfället, investerar 8 miljoner kronor i bolaget.

"Vi på Navian är oerhört glada över att ha nått denna viktiga milstolpe i vår kapitalanskaffning. Att ha några ledande investerare som tror på vår vision och styrka är en enorm bekräftelse på vårt arbete hittills”, säger Sergey Kazachenko, vd på Navian.

”Dessa nya investerare kommer att tillåta oss att ta Navian till nästa nivå och vi ser fram emot att arbeta tillsammans med dem. Med deras stöd och erfarenhet kan vi fortsätta vår resa med att digitalisera fastighetsbranschen och göra det enklare för flera att investera i fastigheter.”

Navian Techs produkter och tjänster digitaliserar fastighetsutvecklingsbranschen med målet för att öppna upp branschen för små och medelstora fastighetsutvecklare samt för investerare.

”Vi är en pionjär inom digitalisering i branschen. Med detta kapitaltillskott är jag övertygad om att vi skall kunna öka vår tillväxttakt och dra nytta av dagens volatila marknad som gynnar tekniska bolag såsom oss som arbetar för effektivisering och digitaliseringsprocessen”, säger Erik Linton, medgrundare, Navian.

Navian kommer att använda kapitalet för att stärka varumärket, öka antalet kunder samt vidareutveckla den digitala plattformen. Bolaget planerar nya emissioner under året.

För mer information om Navian och våra lösningar, vänligen kontakta oss.

Matias Rodriguez
Head of Marketing
E-post:matias.rodriguez@naviangroup.com

Tel: +46 705 65 44 55

Navian Tech är den första digitala plattformen på marknaden som kopplar samman alla faserna i fastighetsutvecklings- och investeringsresan. Plattformen erbjuder de tjänster du behöver för att göra fastighetsinvesteringar och fastighetsutveckling enklare, mer effektivt och mer tillgängligt för alla.

Företagets vision är att öppna dörren till nya sätt att utveckla och investera i fastigheter för privata och institutionella investerare, små och mellanstora utvecklare samt andra inom fastighetstjänster och teknikleverantörer. Navian Tech grundades i Sverige och är numera också verksamt i Storbritannien.

Taggar:

Citat

Erik Linton, medgrundare, Navian.