Nytt samarbete kan ge stora energieffektiviseringsvinster

Report this content

Nu bildar Navic energipartner och Mestro AB en slagkraftig kombination som ger unika möjligheter inom energiinsamling, visualisering och oberoende experthjälp. Mestros energiportal ger dig som kund full kontroll över energianvändning, kostnader och miljöpåverkan oavsett hur många orter ni har verksamhet på. Navic energipartner hjälper sedan till att analysera, dra slutsatser och ta fram åtgärdsförslag som på bästa sätt kan energieffektivisera er verksamhet.

Har ni fastigheter på flera orter och många olika leverantörer? Vill ni alltid ha tillgång till dagsfärsk data som med rätt analys och åtgärder kan hjälpa er att spara mellan 5 - 30 procent i energianvändning? Då är Navic och Mestros nya samarbete den perfekta lösningen.

Slagkraftig kombination som ger effekt

Med hjälp av Mestros energiportal kan ni enkelt samla in, modellera och visualisera energiförbrukningen från era verksamheter, oavsett antal leverantörer. Det hjälper er att tidigt fånga eventuella avvikelser och spara tid exempelvis vid energiinsamling till hållbarhetsredovisningen eller Energikartläggning stora företag (EKL).

Energivisualiseringssystemet är ett perfekt underlag för vidare analys på egen hand eller tillsammans med Navic energipartner. Som oberoende energiexpert har Navic tillgång till samma data ni själva har, vilket leder till en omedelbar och initierad återkoppling. Navic reder ut vad olika resultat och avvikelser beror på, sätter larm för att tidigt upptäcka avvikelser, gör platsbesök och analys på plats för att på bästa sätt energieffektivisera er verksamhet.

Lägg mindre tid och pengar på att sammanställa information för regelefterlevnad och mer tid på analys och konkreta åtgärder som sänker er energiförbrukning och miljöpåverkan!

För mer information, välkommen att kontakta:
Martin Schultz, VD, Navic Energipartner AB, martin.schultz@navic.se, 013 - 20 93 62
Stefan Ström, VD, Mestro AB, stefan.strom@mestro.se, 070-295 61 60

Navic energipartner
Navic energipartner är ett företag med certifierade energiexperter och energikartläggare som erbjuder helhetslösningar inom energieffektivisering. Vi hjälper fastighetsägare och företag hela vägen från kartläggning, via energioptimering, till installation och just nu arbetar vi bland annat med Capio, Länsförsäkringar Östgöta och Apoteket. navic.se

Mestro
Mestro är ett mjukvaruföretag som visualiserar total energiförbrukning ifrån alla kanaler, för alla energityper och mätdata. Mestro EMS Portal ger en oöverträffad översikt och detaljinsikt för kunder som exempelvis Humlegården, Newsec, Nordic Choice Hotels och Mekonomen. mestro.se

Taggar: