NAXS gör en investering om 1,3 miljoner euro i Equip Capital SPV SCSp

Report this content

NAXS har gjort en investering om 1,3 miljoner euro i Equip Capital SPV SCSp (”Equip SPV”). Equip SPV är ett s.k. continuation vehicle som etablerats för att förvärva 2 portföljbolag, Rush och iteam, från Equip Capital Fund I (”Equip Fund I”) i syfte att bygga vidare på deras framgångsrika plattformar och stödja en ny tillväxtfas. Rush är en av de största operatörerna av inomhus trampolinparker i Europa, medan iteam är en ledande leverantör av IT-tjänster till norska små och medelstora företag.

NAXS är en befintlig investerare i Equip Fund I, där de gjorde ett åtagande på 20 miljoner norska kronor under 2020. NAXS investering i Equip SPV motsvarar en rollover av dess del av de intäkter som genererats till Equip Fund I genom avyttringen av Rush och iteam till Equip SPV.

Övriga investerare i Equip SPV inkluderar befintliga investerare i Equip Fund I, nya internationella institutionella investerare samt Equip Capitals team.

Kontaktinformation:

Gösta Lundgren, Interim verkställande direktör

Telephone: +46 70 710 4788

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 augusti 2024 kl. 19.00.

Pressmeddelanden och ytterligare information finns tillgängliga på www.naxs.se

NAXS AB (publ)

Org.nr 556712-2972

Nybrogatan 8