• NCA/

Offensivt facility services-företag fortsätter att expandera NCA etablerar verksamhet i Göteborg – räknar med 50 nyanställningar de närmaste åren

Report this content

NCA, ett av Sveriges ledande facility services-företag, fortsätter att växa och etablerar nu ny verksamhet i Göteborg. Sammantaget räknar NCA Göteborg med att nyanställa cirka 50 personer de närmaste åren.

– Vi etablerar oss via ett samarbete med GöfastGruppen Fastighetsservice AB och har därmed redan en fungerande verksamhet i Göteborg. Idag är vi 35 medarbetare i Göteborg men vi räknar med att dubbla omsättningen i Göteborg och därmed antalet medarbetare de närmaste åren, säger Johan Lundmark, affärsområdeschef, NCA i Göteborg. NCA-koncernen är sedan tidigare etablerad i Stockholm och Uppsala och har sedan år 2000 gått från en omsättning på cirka 20 mkr till en uppskattad omsättning för 2005 på 160 mkr. Koncernen har idag cirka 450 anställda och beräknas vara över 500 anställda vid årets utgång. – NCA är ISO-certifierat enligt kvalité-, miljö och arbetsmiljö vilket gör oss unika i branschen. Vår tjänstportfölj, vår kvalitetsuppföljning och erfarenheter ger oss utmärkta förutsättningar att lyckas även i Göteborg, säger Johan Lundmark. Anneli Karlsson är arbetsledare på NCA i Göteborg. Hon har varit verksam i branschen i Göteborg i cirka 15 år: – Den kvalitet och uppföljning som är NCA:s vardag har vi knappt sett i Göteborg tidigare. Kort sagt är det få andra aktörer som kan matcha vårt erbjudande och det skall bli spännande att arbeta i ett företag som ligger i framkant både när det gäller städmetoder, uppföljning och personalvård, säger Anneli Karlsson, som i dagarna flyttat in i nya kontorslokaler i Gårda.