Endast en lokal kvar i kontorsfastigheten Kungsbron

NCC Property Development har hyrt ut den näst sista kontorslokalen i nya fastigheten Kungsbron i Stockholm till underhållsföretaget EuroMaint. Nu återstår endast en ledig kontorslokal på 458 kvadratmeter i Kungsbron där hittills 25 företag har hyrt in sig.

Kungsbron kontorsfastighet på totalt 18 000 kvadratmeter ligger mitt i centrala Stockholm, strax norr om Kungsbron, nära Arlanda Express och Stockholms centralstation. Med EuroMaint har 25 företag valt att flytta hit. Fastigheten är sedan tidigare såld till Vital Forsikring. – Förutom lite lageryta finns nu endast en kontorslokal på 458 kvm kvar i Kungsbron och intresset för den är stort. Vi är stolta över att i dessa tider ha färdigställt en nybyggnad i city och i princip hyrt ut den fullt, säger Fredrik Hemborg regionchef på NCC Property Development. EuroMaints koncernkontor flyttar in i augusti 2010. EuroMaint tillhandahåller tjänster och produkter som ökar tillgänglighet, tillförlitlighet och livslängd för produktionsutrustning inom industrin och spårtrafikbranschen. Bland de företag som tidigare flyttat in i Kungsbron finns sökmotorn Googles Sverigekontor, DTZ; global fastighetsrådgivare, och Tre Vänner; produktionsbolag för tv, film och reklamfilm. För ytterligare information, vänligen kontakta: Fredrik Hemborg, regionchef Stockholm, NCC Property Development, +46 (0)8 585 530 31 Robert Hägg, marknadschef, NCC Property Development, +46 (0)8 585 523 72 Urban Felth, finance director, EuroMaint AB, +46 (0)70 762 4077

Taggar: