Fler hyresgäster till nya Triangelns galleria

NCC har tecknat ytterligare tre hyresavtal i nya Triangeln i Malmö med T*G*R, Brothers & Sisters och gallerians första restaurang. I maj hyrde NCC ut de första butiksytorna och med de nya avtalen är nu cirka 30 procent av gallerian uthyrd – två år innan den är klar.

De tre uthyrda lokalerna utgör sammanlagt cirka 940 kvadratmeter. Tidigare har även Doc Morris, Tele 2, Espresso House, Bianco, Lindex, Dressman och Cubus tecknat avtal. Därmed är tio verksamheter klara och cirka 3 500 kvadratmeter av gallerian uthyrd.

De nya hyresgästerna är den danska inredningskedjan T*G*R som idag har sex butiker i Sverige och är etablerad i flera andra länder. Brothers & Sisters flyttar in från nuvarande Triangeln. Den etablerade klädkedjan bidrar till den nya gallerians stabilitet. Restaurang Oriental är ett nytt varumärke och drivs av en lokalt etablerad krögare. Dess mat, miljö och service ska ge gallerian en internationell prägel och den ska även ha öppet på kvällar.

– Vi började med att hyra ut bottenvåningen och samtalar nu med flera intressenter om de sista ytorna på detta plan. Sedan startar vi uthyrningen av lokalerna på övre plan. Vår strävan är en mix av kända och nya aktörer, säger Ulrika Lindmark, projektchef på NCC.

Den nya gallerian har plats för ett 70-tal butiker. De totalt 12 000 kvadratmeterna butiksyta byggs ihop med det befintliga Triangelns Köpcentrum. Tillsammans blir det 36 000 kvadratmeter handel och den största gallerian i Malmös innerstad.

Gallerian miljöklassas enligt BREEAM och beräknas stå klar 2013. Ovanpå byggs kontor med cirka 250 arbetsplatser och tre hus med 200 lägenheter. Under gallerian byggs garage för 400 bilar men även för cyklar. Speciella hissar gör det lätt att ta med cykeln till jobbet eller bostaden. Projektet Triangeln är i miljardklassen och drivs i NCC:s egen regi

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ulrika Lindmark, projektchef, NCC AB, tfn 040-31 74 22 eller 070-531 74 22

Jenny Johnsson, pressansvarig, NCC Construction, region Syd, tfn 040-31 72 74, 070-589 67 59

NCC:s presstelefon: 08-585 519 00 eller e-post: press@ncc.se

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press

NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2010 hade NCC i Sverige en omsättning på drygt 26 Mdr SEK och cirka 9 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: