Göteborgskaffe gör NCC:s nya kontorshus vid Ullevi komplett

NCC har skrivit hyresavtal med kafé Condeco om 500 kvadratmeter i det nya kontorshuset på Skånegatan 1-3 vid Ullevi i centrala Göteborg. Inflyttning beräknas till fjärde kvartalet 2015.

- Vi ser fram emot att öppna kafé i Göteborgs nya profilhus vid Ullevi. Här kommer vi sälja nybakat bröd och servera hälsosam lunch. Tillsammans med NCC skapar vi vårt hittills största kafé med målet att bli den självklara mötesplatsen i området, säger Eva Olsson ägare och grundare, Condeco.

I fjärde kvartalet 2015 öppnar Condeco på Skånegatan 1-3 där man hyr ca 500 kvadratmeter. Condeco blir en naturlig mötesplats med uteservering i solläge. Kunderna finner parkering i direkt anslutning till kaféet och fastigheten.

- Condeco är bästa tänkbara hyresgästen i huset och kompletterar övriga hyresgäster samt företag i området, säger Katarina Wåhlin Alm Sverigechef, NCC Property Development. Condecos koncept med ekologisk mat speglar fastighetens profil, och gör huset komplett.

Fastighetens totala uthyrningsbara yta är cirka 20 000 kvadratmeter varav 1 600 kvadratmeter är serviceyta i entréplanet. Ur kommunikationshänsyn är fastighetens läge utmärkt. Skånegatan 1-3 ligger intill Nya Ullevi, med promenadavstånd till Centralstationen. Både spårvagnar och bussar stannar i närheten. Fastigheten blir en GreenBuilding-fastighet och miljöcertifieras för målnivån Excellent enligt det internationella miljöcertifieringssystemet BREEAM. Det innebär bland annat stor hänsyn till inomhusmiljö, ekologi, livscykel, avfall samt energi- och vattenanvändning. Lokalerna utvecklas i enlighet med konceptet ”Future Office by NCC”, som är ett nordiskt koncept med målet att skapa en attraktiv och hållbar arbetsplats för kunden.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Katarina Wåhlin Alm, landschef, NCC Property Development Sverige, Telefon 08-585 515 78

Robert Hägg, marknadschef, NCC Property Development Sverige, Telefon 08-585 523 72

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC: bildbank

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2012 en omsättning på 57 Mdr SEK och 18 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden och Baltikum.

Taggar: