Handelsbanken väljer Triangeln i Malmö

NCC har skrivit hyresavtal med Svenska Handelsbanken om 551 kvadratmeter i det nya kontors- och handelshuset Triangeln i centrala Malmö. Inflyttning beräknas till september 2014.

- Vi ser fram emot en ny och modern arbetsmiljö utformad för oss och våra kunder. NCC har lyssnat och omsatt våra behov till konkreta lösningar, säger Annila Hansson kontorschef Malmö Triangeln, Handelsbanken.

I september 2014 öppnar Handelsbanken kontor i Triangeln där man hyr ca 551 kvadratmeter kontorsyta. Nu återstår endast 820 kvadratmeter kontorsyta av totalt 4 600 kvadratmeter.

- Det är roligt att Handelsbanken med så starkt varumärke väljer Triangeln för ett nytt bankkontor, säger Manne Aronsson tf landschef, NCC Property Development Sverige. Här får Handelsbanken en modern arbetsmiljö som är anpassad för en optimalt fungerande bankverksamhet. Station Triangeln är Malmös mest trafikerade och således ett utmärkt läge ur kundsynpunkt.

Stadsdelen nya Triangeln byggs och utvecklas på en tidigare parkeringsplats, bara några steg från Station Triangeln och den nya bussknutpunkten. Utöver kontor och handel omfattar nya Triangeln 190 nya lägenheter och ett parkeringsgarage i två plan med plats för 400 bilar och en underjordisk lastgata för varuleveranser. Nya Triangeln uppförs med höga ambitioner att minimera miljöpåverkan och miljöcertifieras för nivå Very Good enligt det internationella miljöcertifieringssystemet BREEAM. Lokalerna ingår i konceptet ”Future Office by NCC”, som är ett nordiskt koncept med målet att skapa en attraktiv och hållbar arbetsplats för kunden.

Både kontorsfastigheten och handelsfastigheten såldes tidigare i år till Vasakronan som tillträder fastigheten i slutet av fjärde kvartalet 2013. I fastigheten finns redan Sydsvenskan som flyttade in i sina nya lokaler under oktober.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Manne Aronsson, tf landschef, NCC Property Development Sverige

Robert Hägg, marknadschef, NCC Property Development Sverige

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC: bildbank

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2012 en omsättning på 57 Mdr SEK och 18 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden och Baltikum.

Taggar: