Hitta din nya bostad i mobilen

NCC Boende lanserar nu en tjänst i Sverige där bostadsköpare kan söka efter ny bostad via mobilen. Mobilsurfandet ökade med 700 procent 2009 och mobilwebben är ett viktigt steg i NCC:s satsning på digitala medier.

Via mobilwebben når den nyfikna bostadsspekulanten NCC:s mobilanpassade hemsida med samtliga projekt och bostäder. – På mobilskärmen syns en skalad version av hemsidan med en del nya funktioner, som till exempel bevakningsfunktion för visningar, säger Erik Wikander, marknadschef på NCC Boende i Sverige. NCC:s mobilwebb innehåller nya funktioner som efterfrågas av bostadskunderna, men det viktigaste är tillgängligheten enligt Erik Wikander: – Nu behöver man inte sitta framför en dator för att söka bostad. Det går lika bra att göra på bussen eller när du promenerar genom ett trevligt bostadsområde. Den nya mobilwebben är utvecklad för att passa alla typer av mobiltelefoner och är ett första viktigt steg i NCC:s satsning på digitala medier. Successivt kommer mobilwebben att byggas ut med nya tjänster och adressen mobil.ncc.se kommer i nästa steg vara den samlade adressen för all kontakt med NCC via mobiltelefonen, oavsett affärsområde. Testa tjänsten på: mobil.ncc.se För frågor, vänligen kontakta: Erik Wikander, marknadschef, NCC Boende i Sverige, +46 (0)8 585 515 41, +46 (0)730 59 33 01 Ulf Thorné, presschef, NCC AB, +46 (0)8 585 523 46, +46 (0)70 214 77 27 NCC:s presstelefon: 08-585 519 00

Taggar: