• NCC/

Kunderna i fokus när NCC inför nordisk organisation inom NCC Roads

NCC:s kunder står i fokus för den nya nordiska organisationen inom NCC Roads. Tre nordiska divisioner bildas; stenmaterial, asfalt och vägservice.

– Den nya organisationen är en strategisk satsning för att optimera våra kunderbjudanden inom stenmaterial, asfalt och vägservice. Ett nordiskt arbetssätt är ett viktigt led i att nå våra strategiska lönsamhetsmål, säger Göran Landgren affärsområdeschef för NCC Roads.

Istället för dagens landsbaserade organisation delar NCC Roads in verksamheten i tre divisioner utifrån de tre strategiska produktområdena i värdekedjan.

Chef för division stenmaterial blir Per Höglund, som idag är affärsenhetschef Sverige Öst. Chef för division Asfalt blir Michael Malm, idag affärsenhetschef Norge och chef för division Vägservice blir Jyri Salonen, idag affärsenhetschef för Finland. Samtliga kommer att ingå i ledningsgruppen för NCC Roads. I ledningsgruppen ingåräven Anders Kargo. som i den nya organisationen blir chef för asfaltverksamheten i Danmark.

– Vi behåller vår geografiska närvaro och får samtidigt ett ökat nordiskt sälj- och kundfokus inom våra tre divisioner, säger Göran Landgren.

Den nya organisationen träder i kraft 1 januari 2014. Förändringarna sker i huvudsak på tjänstemannasidan och kan innebära en viss mindre övertalighet. Generellt flyttas resurser från affärsområdesnivå till divisionsnivå i syfte att stärka affärsutvecklingen inom NCC Roads tre produktområden.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Göran Landgren, affärsområdeschef  NCC Roads, tel 08-585 523 60
Kristina Sacklén, kommunikationschef  NCC Roads, tel 08 585 516 65

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC: bildbank

Informationen är sådan som NCC AB kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 1 oktober 2013, kl. 09:30. Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press.
NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2012  en omsättning på 57 Mdr SEK och 18 000 anställda.  NCC Roads kärnaffär är produktion av krossprodukter och asfalt samt asfaltbeläggning och vägservice.

Taggar: