Lysande bilhall i glas – nytt landmärke i Umeå

Umeås ledande bilförsäljare, som sålde flest bilar förra året, utökar nu med en exklusiv visningshall för Volvos personbilar. NCC bygger Bilbolagets glasade bilhall som blir ett nytt, lysande landmärke vid Umeås södra infart. Bilfastigheter Umeås order är värd 22 MSEK.

– Umeå är en stad i tillväxt och det är spännande att bidra till den med en stor ny bilhall intill vår nuvarande. Den blir ett nytt landmärke och får även en inbjudande miljö, säger Bilbolagets vd Ylva Andersson.

Bilbolaget finns i åtta städer i nordvästra Sverige och bilhallen på Teg i Umeå är den största av dem. Nu bygger NCC en ny hall på 980 kvadratmeter vilket fördubblar Bilbolagets ytor för försäljning av personbilar.

Den nya hallen utformas enligt Volvos varumärkeskoncept med en exklusiv glasfasad, delvis frostad, där nya bilar presenteras i upplysta glasboxar. Förutom bilar inreds hallens med en ombonad marknadsplats i mitten med soffor och café, där olika utrustning och tillval visas.

­– NCC har byggt flera hallar i Sverige enligt bilmärkens koncept och vi är glada att nu få bygga Bilbolagets första koncepthall. Vi gör även om delar av den befintliga hallen för att kunna knyta ihop den med den nya byggnaden, säger Stefan Israelsson, produktionschef på NCC i Umeå.

I nuvarande bilhall skapas mer utrymme för försäljning av Renault och Dacia som Bilbolaget i Umeå också säljer. NCC bygger om 310 kvadratmeter av befintlig bilhall och 75 kvadratmeter av verkstaden. NCC lägger ny asfalt på parkeringen och installerar ny utebelysning i form av pelare.

NCC arbete har startat i augusti och beräknas vara klart i slutet av april 2015.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Stefan Israelsson, Produktionschef Hus, NCC Construction, Sweden. Telefon 090-16 80 60 eller 070-325 35 59

Anni Axelsson, kommunikationsansvarig Norra Sverige, NCC Construction Sweden. Telefon 070-205 32 87

Presstelefonen NCC 08-585 519 00 eller press@ncc.se

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press. NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2013 hade NCC en omsättning på 58 Mdr SEK och cirka 18 500 anställda. NCC Construction Sverige bygger bostäder, kontor, vägar, anläggningar och övrig infrastruktur i Sverige.

Taggar: