NCC: Stort intresse för moderna kontor i Göteborg

Trots rådande konjunkturläge är intresset för att flytta till nya och bättre kontorslokaler stort. NCC Property Developments nya kontorsfastighet på Ullevigatan är nu fullt uthyrd. Det stora intresset är ett utmärkt underlag för ännu en kontorsfastighet i området.

Uthyrningen av kontorslokalerna på Ullevigatan 17-19 har gått mycket bra. 14 000 kvadratmeter kontorsyta är uthyrd och de första hyresgästerna börjar flytta in redan i december. Intresset för moderna och flexibla kontor med god arbetsmiljö är stort.

– Oavsett konjunktur tror jag att många företag har en klar tanke och långsiktig strategi med sin flytt. Personalen är ett företags viktigaste resurs och genom att investera i nya lokaler med optimerad arbetsmiljö så ökar man medarbetarnas möjligheter att öka sin produktivitet. Då har konjunkturläget mindre betydelse, säger Manne Aronsson, regionchef för NCC Property Development.

Ullevi är ett område under stark utveckling. De infrastruktursatsningar som nu görs på väg- och kollektivtrafik, exempelvis inom västsvenska paketet, har bidragit till beslutet att utveckla ännu en fastighet i området. Också den nya kontorsfastigheten kommer att ha spårvagnar och bussar precis utanför dörren. Läget i Ulleviområdet innebär även gångavstånd till Centralstationen.

– Framtidstron på Ullevi och Göteborg är stark hos de företag vi träffar. Det är ett attraktivt område och efterfrågan är stor på moderna och effektiva kontorslokaler med miljöprofil, säger Manne Aronsson.

14 företag har tecknat hyresavtal på Ullevigatan 17-19. Inflyttning påbörjas i december när 7-Eleven tar plats i nedre planet tillsammans med restaurang- och konferensanläggningen som ska drivas av Sodexo.

Ullevigatan 17-19 blir en GreenBuilding-fastighet och miljöklassificeras för nivån Very Good enligt det internationella miljöklassificeringssystemet BREEAM. Lokalerna ingår i konceptet ”Future Office by NCC”, som är ett nordiskt koncept med målet att skapa en attraktiv och hållbar arbetsplats för kunden. Dessa egenskaper kommer även den nya kontorsfastigheten ha.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Manne Aronsson, regionchef NCC Property Development. Telefon: 031-771 53 46
Robert Hägg, marknadschef NCC Property Development. Telefon: 08-585 523 72
NCC:s presstelefon 08-585 519 00 eller e-post press@ncc.se

NCC:s samtliga pressmeddelanden finns tillgängliga på www.ncc.se. NCC är ett av de ledande bygg- och anläggningsföretagen i Norden. NCC:s försäljning uppgick 2011 till hela 53 miljarder svenska kronor och företaget har 17 500 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer affärsfastigheter på utpräglade tillväxtmarknader i Norden, de baltiska länderna och i Sankt Petersburg.

Taggar: