NCC använder mandat för försäljning av egna aktier

Styrelsen i NCC AB bekräftar sitt beslut att använda det mandat för försäljning av egna aktier som gavs av årsstämman den 13 april 2011.

Årsstämman bemyndigade styrelsen att, intill nästa årsstämma, få överlåta de egna aktier som bolaget för närvarande innehar, d.v.s. 21 138 aktier av serie B. Dessa aktier återköptes för flera år sedan för att uppfylla åtaganden enligt dåvarande optionsprogram. NCC har idag inga pågående optionsprogram och därmed föreligger inget behov av egna aktier.

Överlåtelse kommer snarast att ske på Nasdaq OMX Stockholm till ett pris per aktie inom det vid var tid registrerade kursintervallet.

Antalet utestående aktier är för närvarande 108 414 684, varav 31 173 625 aktier av serie A och 77 241 059 aktier av serie B. Bolaget innehar 21 138 aktier av serie B.

För frågor, vänligen kontakta:
Annica Gerentz, kommunikationsdirektör, NCC AB, +46 (0)70-398 42 09.
Johan Bergman, IR-ansvarig, NCC AB, +46 (0)8-585 523 53, +46 (0)70-354 80 35

NCC presstelefon: 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se

Informationen är sådan som NCC AB kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 6 maj 2011 kl.15.20

Samtliga NCC:s pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2010 en omsättning på 49 Mdr SEK och 17 000 anställda.