NCC Bästa Fastighetsutvecklare för femte året i rad

NCC Property Development har ännu en gång korats till Bästa Fastighetsutvecklare i Norden och Baltikum av det internationella affärsmagasinet Euromoney.
– Den här utnämningen visar att våra moderna och miljöcertifierade kontorsfastigheter ligger i tiden, säger Joachim Hallengren, affärsområdeschef på NCC Property Development.

Varje år anordnar affärsmagasinet Euromoney en omröstning för att utse Bästa Fastighetsutvecklare. I och med årets vinst, har NCC Property Development de senaste fem åren korats som vinnare av kategorin i Norden och Baltikum. NCC Property Development utsågs också till Bästa Fastighetsutvecklare 2012 i Finland, Norge och Danmark.

– Jag kan inte tolka det på annat sätt än att våra ansträngningar ger resultat. Vi utvecklar fastigheter som är attraktiva nu och långt in i framtiden, vilket kräver genomtänkta lösningar vad gäller klimatpåverkan, arbetsmiljö och flexibilitet, säger Joachim Hallengren.

Euromoneys utnämning bygger på en webbenkät som genomförts bland tidningens läsare i våras. Läsekretsen består i huvudsak av höga chefer inom bank- och finanssektorn, företagsledare och tjänstemän världen över.

– Efterfrågan på hållbara fastigheter bara ökar och miljöcertifieringar har blivit standard. Ett bra exempel är vår fastighet Pilke som blev första kontorsfastighet i Finland att miljöcertifieras enligt BREEAM på nivån Very Good. Jag tror att våra höga miljöambitioner spelar en avgörande roll, avslutar Joachim Hallengren.

För ytterligare information:
Joachim Hallengren, affärsområdeschef, NCC Property Development. Telefon: 070-643 95 68
Annette Kaunitz, Marknads- och kommunikationschef, NCC Property Development. Telefon: 0708-390 337
NCC:s presstelefon 08-585 522 46 eller e-post press@ncc.se

NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2011 hade NCC i Sverige en omsättning på 29 Mdr SEK och cirka 10 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: