NCC Bästa Fastighetsutvecklare för sjätte året i rad

NCC Property Development har än en gång korats till Bästa Fastighetsutvecklare i Norden och Baltikum av det internationella affärsmagasinet Euromoney.

– För oss är detta ett bevis på att det finns en efterfrågan på våra moderna och miljöcertifierade kontorsbyggnader och att vi ger våra kunder mervärde, säger Carola Lavén, affärsområdeschef på NCC Property Development.

Varje år anordnar affärsmagasinet Euromoney en omröstning för att utse Bästa Fastighetsutvecklare. De senaste sex åren har NCC Property Development tagit hem titeln för Norden och Baltikum. NCC Property Development utsågs även till Bästa Fastighetsutvecklare 2013 i Finland, Norge och Danmark.

– Utnämningen stärker vår övertygelse att vi adderar ett mervärde till våra hyresgäster som faktiskt gynnar deras verksamhet och affär. Våra fastigheter är attraktiva för både hyresgäster och investerare som efterfrågar genomtänkta lösningar för minskad klimatpåverkan, god arbetsmiljö och flexibilitet. Jag kan bara tolka detta som att våra ansträngningar ger resultat, säger Carola Lavén.

Euromoneys utnämning bygger på en webbenkät bland tidningens läsare under våren. Läsekretsen utgörs huvudsakligen av företagsledare och högre chefer inom bank- och finanssektorn världen över.

– Efterfrågan på hållbara fastigheter ökar och tredjepartscertifieringar har blivit standard i branschen. Sammantaget har vi under senare år levererat 11 BREEAM- och DGNB-certifierade fastigheter. Ytterligare 14 projekt som möter eller till och med överträffar, våra egna målsättningar är på väg att få sina certifieringar. Jag är övertygad om att våra höga miljömål stärker vår affär, avslutar Carola Lavén.

För ytterligare information, kontakta:

Carola Lavén, affärsområdeschef, NCC Property Development. Telefon: 070 177 16 74

NCCs presstelefon 08 585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s bildbank

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2012 en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 18 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden, och Baltikum.

Taggar: