NCC bygger 98 lägenheter med utsikt över Luleås skärgård

Läs original

På uppdrag av HSB Norr bygger NCC 98 bostadsrätter. Lägenheterna fördelas på två punkthus på 11 respektive 16 våningar i området Kronan på Lulsundsberget. Värdet på projektet är 169 MSEK.

– Efter säljstarten i slutet av april har vi nu bara tre lediga lägenheter kvar, vilket vi får se som ett kvitto på att det är ett eftertraktat projekt, säger Mattias Lundström, VD HSB Norr.

HSB:s Brf Arenan byggs på Lulsundsbergets sydvästra sluttning, nära till både natur och centrum. Första spadtaget togs i september i år och i september 2017 beräknas inflyttning kunna ske.

– Arbetet med de nya lägenheterna är i full gång, vi lägger nu sista pusselbiten på södrasluttningen. Projektet är det fjärde som NCC och HSB genomför i samverkan med partneringupplägg i Luleå, så vi tar med oss erfarenheter från tidigare samarbeten in i Brf Arenan, säger Bengt Storm, projektchef på NCC.

Husen, som certifieras Miljöbyggnad Silver, består av 2-6 rum och kök på 60-131 kvadratmeter. I projektet ingår gemensamhetsutrymmen, en relaxavdelning med bastu, gym, tvättstuga, cykelförråd och ett parkeringshus med cirka hundra platser.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Bengt Storm, projektchef, NCC Construction Sweden
Telefon 070-542 14 43
Anni Axelsson, kommunikationsansvarig Norra Sverige, NCC Construction Sweden
Telefon 070-205 32 87

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen inom bygg, fastighetsutveckling och infrastruktur i norra Europa med en omsättning på 57 Mdr SEK och 18 000 anställda 2014. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.

Taggar: