NCC bygger centrala hyresrätter i Uddevalla

Läs original

NCC bygger 82 nya hyresrätter åt Uddevallahem. Lägenheterna kommer att byggas i centrala Uddevalla med närhet till shopping, kommunikationer och vatten. Ordern är värd cirka 150 MSEK.

– Vi är mycket nöjda med att vi utvecklar Uddevalla och kvarteret Eol tillsammans med NCC. Vi kan nu addera ytterligare ett nyproduktionsprojekt till vår portfölj, för att svara upp mot marknadens efterfrågan, säger Uddevallahems vd Thomas Aebeloe.

NCC kommer att uppföra två byggnader med 82 hyresrätter med tillhörande utrymmen. Lägenheterna kommer att vara mellan 1 till 4 rum och kök. Lägenheterna blir modernt inredda med ekparkett, kakel och klinker i badrummet, egen balkong och tvättmaskin. Dessutom byggs 800 kvadratmeter kontorsyta där Länsförsäkringar blir hyresgäst.

– Lägenheterna möter kommunens ökade behov av nya bostäder, och hyresrätter är särskilt efterfrågat. Genom att planera för både bostäder och kontor bidrar vi till att bygga en levande stadsdel där människor rör sig alla tider på dygnet, säger Shahroz Sahba affärschef NCC Building Väst.

Projekteringen i fas 1 startar omgående och beräknas pågå till årets slut. Byggstarten blir i november 2016 och husen är redo för inflyttning 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Shahroz Sahba, Affärschef, NCC Building Väst, tel 031-771 51 84
Carin Kärrberg, Kommunikationsansvarig Väst, NCC, tel 070-088 77 59

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s bildbank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen inom bygg, fastighetsutveckling och infrastruktur i norra Europa med en omsättning på 62 Mdr SEK och 18 000 anställda 2015. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.

Taggar: