NCC bygger framtidens boende i nya Vegastaden

NCC Boende har köpt cirka 50 byggrätter för småhus i anslutning till den kommande pendeltågstationen i området Vega i Haninge söder om Stockholm. Säljare är Togo Danielsson Byggnads AB och byggstart planeras att ske under 2013.

Vega i Haninges nordvästra del ligger intill villaområden, flera sjöar och friluftsområden. NCC planerar för att bygga ett 50-tal miljöcertifierade radhus, kedjehus och friliggande villor i två plan och är först ut med att erbjuda småhus i Vegastaden, en kvart med pendeltåg från Stockholms City.

– Vi är mycket nöjda över att kunna förvärva dessa byggrätter.  Fastighetens unika läge intill den nya pendeltågstationen tillsammans med närservice gör oss övertygade om att kunna attrahera många potentiella köpare. I Vega får man ett boende med närhet till allt, säger Jan Kalms, affärsutvecklare på NCC Boende AB.

Togo som äger mark i Haninge sedan 50 år är mycket nöjda med att äntligen börja bygga Stadsdel Vega.

– Vi har arbetat hårt i många år för att få igång byggandet och har sedan 2011 en detaljplan för småhus klar. NCC blir en av de första aktörerna att bygga Stadsdelen Vega och vi ser fram emot utvecklingen av det nya bostadsområdet, säger Jonas Danielsson, ansvarig på Togo Danielsson Byggnads AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jan Kalms, affärsutvecklare, region Stockholm NCC Boende Sverige
Telefon 08-585 525 16
Christina Stareborn, kommunikationschef, NCC Boende Sverige.
Presstelefonen NCC 08-585 519 00 eller e-post press@ncc.se

Samtliga NCC:s pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2012 hade NCC i Sverige en omsättning på 31,3 Mdr SEK och cirka 10 000 anställda. NCC Housing utvecklar och säljer bostäder på utvalda marknader i Norden, Tyskland, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: