NCC bygger hotell i shoppingcentrat Ullared

NCC Construction Sverige bygger nytt hotell för Skandinaviens största varuhus, Gekås Ullared. Ullared hade 4,5 miljoner besökare 2010 och är därmed Sveriges största utflyktsmål. Det nya hotellet får 120 rum, konferensdel och garage och ska stå klart i februari 2013. Ordervärdet är 106 MSEK.

– Det här är ett av landets mest dynamiska områden och det är glädjande att NCC på det här sättet kan bidra till att öka värdet av ett Ullaredsbesök för alla de som letar sig hit. Vi ska forma ett snyggt hotell med god trivsel, säger Shahroz Sahba, entreprenadchef NCC Construction Sverige, region Väst.

Hotellet kommer att byggas i centrala Ullared och gästerna får gångavstånd till varuhuset. Arbetet från idéskiss till färdigt förslag har pågått i två år och skett i nära samverkan med kunden.

– Vi kommer nu att kunna erbjuda bra konferensmöjligheter, vilket många efterfrågat. Vi vet dessutom att våra kunder och besökare vill ha bekväma lösningar. Det har därför varit viktigt att kunna erbjuda exempelvis garageplats i direkt anslutning till hotellet, säger Boris Lennerhov, vd för Gekås Ullared.

När hotellet är färdigbyggt kommer driften att tas över av Gekås Ullared Stugby och Camping AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Shahroz Sahba, entreprenadchef NCC Construction Sverige, region Väst, 031-771 51 84

Marie Nilsson, regioninformatör NCC Construction Sverige, region Väst, 031-771 54 21

Boris Lennerhov, vd Gekås Ullared, 0705-380 390

NCCs presstelefon 08-585 519 00 eller press@ncc.se

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press. NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag och hade år 2010 en omsättning på drygt 49 Mdr SEK och 17 000 anställda. NCC Construction Sverige bygger bostäder, kontor, vägar, anläggningar och övrig infrastruktur i Sverige.