NCC bygger lägenheter i Torslanda, Göteborg, för 210 MSEK

NCC bygger lägenheter i Torslanda, Göteborg, för 210 MSEK NCC har fått i uppdrag av Göteborgs Stads Bostads AB att bygga 300 hyreslägenheter på gamla flygfältet i Torslanda, Göteborg. Uppdraget, som också omfattar markarbeten, är värt 210 MSEK. Enligt planer kommer Torslanda gamla flygfält att bebyggas till en trädgårdsstad, med bland annat bostäder och butiker. Trädgårdsstaden Amhult byggs på en av flygplatsens landningsbanor i nordvästra delen av flygfältet. De 300 hyreslägenheterna uppförs i tvåvåningshus. Nio olika hustyper byggs med två till åtta lägenheter i varje hus. Markentreprenaden består i att anlägga området för de 300 bostäderna. Landningsbanorna ska brytas upp. Asfalten krossas och återvinns för att användas som överbyggnad i nya vägar i området. Bostadshusen ska vara uppförda hösten 2005. - Det är mycket glädjande att NCC fått det första, strategiskt viktiga uppdraget i arbetet att utveckla Torslandafältet.till en helt ny stadsdel i Göteborg, säger Per-Åke Edling, affärschef NCC Construction Sverige Region Väst. Ytterligare information: Per-Åke Edling, affärschef NCC Construction Sverige Region Väst, tel 031- 771 5455 eller 0703-59 16 95 Kenneth Wessberg, affärschef NCC Construction Sverige Region Väst, tel 031-771 5152 eller 0706-52 21 31 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08-585 52346 eller 070-392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC har en årlig omsättning på 46 Mdr SEK. Antalet anställda är 25 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/13/20020813BIT00740/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/13/20020813BIT00740/wkr0002.pdf