NCC bygger motorväg norr om Oslo för 1 235 MSEK

NCC bygger en fyrfilig motorväg i Hadeland på en av de stora trafiklederna mellan Opplands län och Oslo. Sträckan Gran-Jaren på riksväg 4 blir totalt 9,3 kilometer lång. Ordern uppgår till MSEK 1 235 och registreras i tredje kvartalet 2013.

Motorvägsbygget innefattar även en 1,7 kilometer lång tvåfilig tunnel, två stora överfarter, 11,4 km lokala vägar, och flera konstruktioner och andra projekt längs vägen. Motorvägsprojektet på sträckan Gran – Jaren sker i samverkan mellan NCC i Norge och Sverige. Många infrastrukturprojekt har vuxit i storlek under de senaste åren och NCC har möjlighet att använda resurser från hela Norden.

– Med över 18 000 anställda har vi en klar fördel i denna typ av omfattande infrastrukturprojekt. Vi har goda möjligheter att bemanna projekten och att erbjuda specialkompetens, säger Håkan Tjomsland, affärsområdeschef NCC Construction Norge.

Projektet väntas vara färdigt den 16 december 2016 och orderregisteras både i affärsområdet NCC Construction Norge (60 procent) och NCC Construction Sverige (40 procent).

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Håkon Tjomsland, Affärsområdeschef NCC Construction Norge, +47 901 19 363
Terje Stachnik Hansen, Kommunikationschef NCC Construction Norge, +47 992 16 785

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC: bildbank

Informationen är sådan som NCC AB kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 augusti 2013, kl. 13:00.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press.

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2012 en omsättning på 57 Mdr SEK och 18 000 anställda. NCC Construction Norge bygger bostäder, kontor, vägar, anläggningar och övrig infrastruktur i Norge.

Taggar: