NCC bygger nytt för Björn Dählie i Åre

Läs original

Med bästa läge i centrala Åre bygger NCC 15 lägenheter på uppdrag av skidkungen Björn Dählie och bostadsrättsföreningen Årevägen 130. Planer finns på fler hus på samma tomt. Affären har ett värde
på 32 MSEK.

– Åre har allt man kan önska sig på semestern. Jag tycker att det är en fantastisk plats som har framtiden för sig. Lägenheternas centrala läge är unikt och den som köper fritidsbostad här kommer att ha nära till allt, säger Björn Dählie.

Lägenheterna på Årevägen 130 blir mellan 42,5 och 79 kvadratmeter och till glädje för skidfantasterna får huset en gemensam vallabod i entrén. Med bara några hundra meter till skidbacken, Åresjön, kommunikation och handel ligger fritidsboendet idealiskt mitt i hjärtat
av Åre.

– Det här blir den sjätte fastigheten vi bygger i området. Bygget påbörjas i maj och om försäljningen går bra planerar vi att bygga ytterligare två hus på tomten, säger Peter Burman, produktionschef på NCC Construction.

Tomten där lägenheterna ska byggas står idag tom efter att flera gamla hus har rivits. De nya husen får ett modernt utseende och kommer delvis att byggas av prefabricerade delar, vilket snabbar på byggprocessen. Det gör att byggnationen kan dra nytta av de månader under året då aktiviteten i Åre är lägre. Första huset planeras stå klart för inflyttning i oktober 2016.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Peter Burman, produktionschef NCC Construction
Anni Axelsson, kommunikationsansvarig Norra Sverige, NCC Construction

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s bildbank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen inom bygg, fastighetsutveckling och infrastruktur i norra Europa med en omsättning på
57 Mdr SEK och 18 000 anställda 2014. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.

Taggar: