NCC byggstartar Triangeln i Malmö

Måndagen 30 augusti byggstartar NCC projektet Triangeln, som ligger i kvarteret Kaninen i centrala Malmö. Projektet består av galleria, kontor och bostäder och beräknas stå klart 2014. Entreprenadkostnaden är i miljardklassen och projektet drivs i egen regi. Hälften av kostnaden orderregistreras tredje kvartalet 2010.

Projektet kommer att genomföras i flera delar, där garage och handel utgör första delen med bedömd inflyttningstid påsken 2013. De nya handelsytorna kommer att integreras med nuvarande Triangelns köpcentrum.

Bostäderna och kontoren kommer att uppföras ovanpå handelsanläggningen i totalt fyra fastigheter. Inflyttning sker under perioden 2013 till 2014.

Såväl kontor som butiker och bostäder kommer att präglas av låg energiförbrukning och vara både klimatdeklarerade och miljöklassade, enligt BREEAM (nivå Very Good), GreenBuilding, GreenLight och Miljöbyggprogram syd.

Området Triangeln ligger centralt och har mycket goda kommunikationer tack vare Citytunnelns nya södra station där uppemot 40 000 personer beräknas stiga av och på varje dag. Dessutom planeras en stor bussknutpunkt vid Triangeln och sammantaget beräknas omkring 100 000 människor att röra sig i området dagligen.

Mer om projektet Triangeln finns här: www.ncc.se/triangeln

För frågor, vänligen kontakta:
Mikael Graffman, chef för NCC Property Development i Sverige, +46 (0)8-585 530 32
Ulrika Lindmark, projektchef för Triangeln, +46 (0)40-31 74 22
Magnus Jonsson, chef extern kommunikation och mediarelationer,  NCC AB, +46 (0)8 585 522 46, +46 (0)70 817 8711

NCC:s presstelefon: 08-585 519 00

Samtliga NCC:s pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2009 en omsättning på 52 Mdr SEK och 18 000 anställda.

Taggar: