NCC cyklar in pengar till sjuka och utsatta barn

150 kronor per cyklad mil. NCC Construction kan få betala en betydande summa till Bris och Barncancerfonden på måndag. Ett 70-tal av Skandisloppets tävlingsdeltagare ska i helgen trampa in så mycket NCC-pengar som möjligt till sjuka och utsatta barn.

– Det är klart spännande. Vi kan mycket väl få betala nära 100 000 kronor, men de går ju till rätt fickor, säger Anette Jacobson Einerman, marknadskoordinator på NCC Construction i Uppsala.

Det är BRIS och Barncancerfonden som kommer att få pengarna. Summan delas lika och går oavkortat till de två organisationerna. De som cyklar in pengarna är NCC Constructions kunder och anställda.

NCC har sedan tidigare ett sponsoravtal med BRIS, som bland annat bistår utsatta barn och unga med råd och stöd. Genom cykelinsatsen i Skandisloppet får NCC även möjlighet att stötta barn som är sjuka i cancer.

– Vi har valt att ta ett extra stort ansvar för barn. Man kan se det här som en logisk förlängning av vårt arbete med Barnens Byggskola som vi kör på sommaren, Den är uppskattad även bland oss anställda. Det visar att satsningar på mjuka värden är viktiga, säger Anette Jacobson Einerman.

NCC är även huvudsponsor till Skandisloppet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anette Jacobson Einerman, marknadskoordinator NCC Construction, region Sthlm/Mälardalen. Telefon: 018-16 15 19
Kristina Christensen, informatör NCC Construction, region Sthlm/Mälardalen. Telefon: 08-585 522 48
NCC:s presstelefon 08-585 519 00 eller press@ncc.se

Samtliga NCC:s pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press. NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2011 hade NCC i Sverige en omsättning på 29 Mdr SEK och cirka 10 000 anställda. NCC Construction Sverige bygger bostäder, kontor, vägar, anläggningar och övrig infrastruktur i Sverige.

Taggar: