NCC flyttar till Stockholmsbörsens O-lista

NCC flyttar till Stockholmsbörsens O-lista NCCs styrelse har beslutat att flytta A- och B-aktien från Stockholmsbörsens A-lista till O-listan. Anledningen är att O- listenoterade aktier har en för svenska aktieägare mer gynnsam arvs- och gåvobeskattning än A-listenoterade aktier. En begäran kommer att lämnas till Stockholmsbörsen om att den ändrade listningen sker från och med måndagen den 18 november 2002. Detta innebär att det går att handla med NCC-aktien på A-listan till och med fredagen den 15 november. Frågor besvaras av: Tomas Billing, NCCs styrelseordförande, tel 08-788 5018 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2001 25 000 anställda och en omsättning på 46 Mdr SEK. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/04/20021104BIT00810/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/04/20021104BIT00810/wkr0002.pdf