• NCC/

NCC har fått en order på att bygga miljöcertifierad postterminal i Hallsberg för 300 MSEK

NCC Construction Sverige bygger miljöcertifierad terminal för postsortering med tillhörande lastgård, parkering, anslutningsvägar och markanläggningar. Området ligger vid Hallsbergs bangård. Ordern är värd ungefär 300 MSEK och registreras i andra kvartalet. Kund är Posten Meddelande AB.

Terminalen är cirka 28 000 kvadratmeter med en tillhörande markarea om cirka 83 000 kvadratmeter. Tåg ska kunna docka till terminalbyggnaden direkt från Västra stambanan och upp till 65 lastbilar och bilar kommer angöra terminalen varje dag.

- Vi har fokuserat på miljö, bland annat genom att hålla nere byggnadens energiförbrukning. Vi använder också virtuellt byggande, vilket ger en effektiv samordning och bättre kommunikation och därmed högre kostnadseffektivitet i projektet, säger Henrik Landelius, affärschef NCC Construction region Väst.

Byggnaden ska bli Green Building-certifierad och en bergvärmeanläggning står för uppvärmningen.

Projektet är totalentreprenad, startar omgående och ska vara färdigt i december 2012. NCC sysselsätter mellan 80 och 100 personer i projektet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Henrik Landelius, affärschef, NCC Construction Sverige region Syd, telefon +46 (19)17 75 08
Magnus Jonsson, kommunikationschef extern kommunikation NCC AB, Telefon +46 8 585 522 46

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se

Informationen är sådan som NCC AB kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 juni 2011, kl. 15.30.

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2010 en omsättning på drygt 49 Mdr SEK och 17 000 anställda. NCC Construction Sverige bygger bostäder, kontor, vägar, anläggningar och övrig infrastruktur i Sverige

Taggar: