NCC har hyrt ut hela Kungsbron - 18 000 kvadratmeter

NCC Property Development hyr ut den sista kontorslokalen i nya fastigheten Kungsbron i Stockholm till IT-företaget Agero. Därmed har totalt 26 företag valt att flytta dit. Fastigheten är sedan tidigare såld till Vital Forsikring.

Kontorsfastigheten Kungsbron på totalt 18 000 kvadratmeter ligger mitt i centrala Stockholm, strax norr om Kungsbron, nära Arlanda Express och Stockholms centralstation. NCC förvärvade fastigheten 2002 och påbörjade byggnation 2006. Projektet färdigställdes 2009.

– Vi är mycket glada och stolta över att ha uppfyllt vårt åtagande som fastighetsutvecklare och slutfört projekt Kungsbron fullt uthyrt. Ett före detta järnvägsområde har utvecklats till en attraktiv profilfastighet i city, säger Fredrik Hemborg regionchef på NCC Property Development.

Kungsbron ingick i Stockholm Stads utvecklingsprojekt att omforma och utveckla Norra Bantorget. Målet var att bättre integrera området som en del av Stockholms innerstad. I utvecklingsprojektet ingick kontor, hotell, bostäder, parkeringsgarage, nya torg- och parkanläggningar samt en säkrare och effektivare dragning av Torsgatan och Östra Järnvägsgatan.

Agero, som hyr de sista 457 kvadratmetrarna flyttar in i oktober 2010. Agero hjälper företag skapa förändringar i sin verksamhet med hjälp av IT.

Bland de företag som tidigare flyttat in i Kungsbron finns sökmotorn Googles Sverigekontor, DTZ; global fastighetsrådgivare, och Tre Vänner; produktionsbolag för tv, film och reklamfilm.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Fredrik Hemborg, regionchef Stockholm, NCC Property Development, +46 (0)8 585 530 31

Mikael Graffman, vd Sverige, NCC Property Development, +46 (0)8 585 53 032

NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se

NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing.

2009 hade NCC i Sverige en omsättning på knappt 29 Mdr SEK och cirka 10 000 anställda.  NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden och Baltikum.

Taggar: