NCC har sålt fas tre av Business Park i Esbo

NCC Property Development Oy och Lemminkäinen Talo Oy har sålt Castor, det tredje kontorskomplexet i Polaris Business Park i finländska Esbo. Köpare är tyska IVG Institutional Funds GmbH som är ett dotterbolag till IVG Immobilien AG. Parterna ingick avtal om köpet redan i januari 2011.

Polaris Business Park byggs av ett konsortium där NCC och Lemminkäinen ingår. Kontorsbyggnaden Castors totalvolym är 7 500 bruttokvadratmeter och i fastigheten ingår också 146 bilplatser. 65 procent av Castors utrymmen är uthyrda och huvudsaklig hyresgäst är Leaseplan som jobbar med logistik- och fordonsadministration. Köpets effekt på resultatet påverkar det tredje kvartalet 2011.

Polaris Business Park i Esbo består efter att det blivit färdigt av fem kontorsbyggnader och ett parkeringshus. Totalvolym är 37 500 bruttokvadratmeter och dessutom ca 740 bilplatser.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Tero Estovirta, vd NCC Property Development Oy, +358 10 507 4209

Magnus Jonsson, kommunikationschef extern kommunikation och medierelationer NCC AB, 08- 585 522 46

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se

NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing.
2010 hade NCC i Sverige en omsättning på drygt 26 Mdr SEK och cirka 9 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: