NCC hyr ut 25 000 kvm kontor i Mölndal.

Ett av Nordens största hygien- och skogsindustriföretag väljer NCC:s kontorslösning i Mölndal för sin verksamhet och tecknar hyresavtal omfattande cirka 25 000 kvadratmeter. Inflyttning sker i december 2016.

NCC har tecknat avtal med SCA om en ny etablering omfattande cirka 25 000 kvadratmeter kontor och innovationscenter i nya Mölndals innerstad. SCA och NCC kommer tillsammans skapa ett SCA Business Centre som stöttar företagets strategi för en långsiktig hållbar tillväxt. Byggstart planeras till juni 2014 och inflyttning sker i december 2016.

- SCA är en stor och viktig arbetsgivare i Västsverige och vi är stolta över att ha fått förtroendet att utveckla ett nytt och modernt Business Center för innovation, marknadsföring och försäljning för företagets hygienverksamhet. Här får SCA en modern arbetsmiljö som banar vägen för innovation och tillväxt, säger Katarina Wåhlin Alm, landschef NCC Property Development Sverige.

Centralt i Mölndals innerstad utvecklar vi en byggnad med unik profilerande arkitektur, utmärkt skyltläge och bra kommunikationer. Etableringen är startskottet för NCCs och Mölndal Stads utveckling av nya Mölndals innerstad. Visionen är att skapa en attraktiv stadskärna med intensivt stadsliv genom en ökad känsla av stad, en blandning av kontor, handel och bostäder samt utveckla de offentliga stadsrummen.

Lokalerna ingår i konceptet Future Office by NCC, som är ett nordiskt koncept med målet att skapa attraktiva och hållbara arbetsplatser för kunden. Fastigheten blir en GreenBuilding-fastighet och kommer att certifieras enligt det internationella miljöcertifieringssystemet BREEAM. Det innebär bland annat stor hänsyn till inomhusmiljö, ekologi, livscykel, avfall samt energi- och vattenanvändning.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Katarina Wåhlin Alm, landschef NCC Property Development Sverige

Robert Hägg, marknadschef NCC Property Development Sverige

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC: bildbank

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press.

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2013 en omsättning på 58 Mdr SEK och 18 500 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter.

Taggar: