• NCC/

NCC hyr ut 403 kvadratmeter i Västerport på Kungsholmen till Caldaro

NCC Property Development har tecknat ett hyresavtal omfattande 403 kvadratmeter i kontorsfastigheten Västerport i Stockholm. Caldaro, som levererar styrkomponenter till industrin, flyttar in i början av 2010.

Västerport ligger mitt i det expansiva området Stadshagen på nordvästra Kungsholmen i Stockholm. Fastigheten är Stockholms första GreenBuilding vilket är en kvalitetsmärkning för energieffektiva byggnader. NCC är Europas första GreenBuildingpartner på företagsnivå vilket betyder att minst 75 procent av alla nyproducerade fastigheter ska uppfylla kriteriet för GreenBuilding. – Vi är glada över att ha tecknat hyreskontrakt med Caldaro och vi ser det som en bekräftelse på att våra nybyggnadsprojekt står sig väl i konkurrensen, säger Fredrik Hemborg, regionchef på NCC Property Development. Caldaro tillträder i början av 2010. Projektet Västerport som färdigställdes i slutet av 2008 är nu uthyrd till 85 procent, till bland andra Preem Petroleum AB, G4S, IHM Business School och SATS. Det finns nu endast 2870 kvadratmeter kvar till presumtiva hyresgäster. Fastigheten är sedan tidigare såld till Credit Suisse Asset Management. Caldaro är en ledande OEM-leverantör av kundanpassade styrkomponenter till betydande industrikunder främst i Skandinavien, Storbritannien och Tyskland. För ytterligare information, vänligen kontakta: Fredrik Hemborg, regionchef Stockholm, NCC Property Development, tfn 08-585 519 49 Lovisa Lagerström Lantz, vik. presschef, NCC AB, tfn 08-585 523 46

Taggar: